Monday 7 January 2019

Tips Muka Flawless

Tips Muka Flawless Dengan Foudation dan Foundation Primer 

Assalamualaikum and selamat malam.

Semalam sis ada bagi taukan kalau foundation mary kay dan foundation primer di gabungkan akan menghasilkan hasil yang sangat awesome. Ia adalah tips muka flawless yang sering diingini oleh setiap wanita.


>>Kelebihan foundation mary kay

Foundation akan membantu kulit muka kita nampak sekata. Yang berjerawat, yang berparut akan kita cuba tutup dengan foundation. Sebab tu ada yang medium coverage ada full coverage. Kalau full coverage tu maksudnye memang kita nak tutup betul2 cacat cela yang ada di muka.Selalunya kalau muka ada masalah jerawat tompok2, jeragat dan kulit muka kusam. Foundation akan disapukan 2 atau 3 layer. Sebab tu pemilihan foundation yang tepat sangat mempengaruhi hasil kulit muka kita. kalau tak macam tepung gomaklah nanti.

Antara tips muka flawless ialah sebelum mengenakan foundation kita perlu readykan base yang cukup di kulit muka. Sebagusnya base dan foundation haruslah yang tidak menyumbatkan pori seperti foundation mary kay. Ini untuk mengelakkan dari kulit muka kita akan timbul pelbagai masalah. Mengenakan foundation primer adalah antara yang terbaik. Ini kerana foundation primer bukan sahaja membantu menyerap minyak di muka, malahan ia membantu mengecilkan pori2 besar. Boleh baca kelebihan foundation primer di link
tips muka flawless


>>Kelebihan foundation primer

Selain itu kita perlulah memilih foundation yang sesuai dengan jenis kulit muka kita. Samada foundation jenis matte untuk kulit muka berminyak atau foundation jenis luminous untuk kulit kering.

Dalam mary kay terdapat 2 jenis foundation. Iaitu utk kulit berminyak atau kombinasi dan kulit kering

tips muka flawless

Timewise Matte Wear Foundation


  • Sesuai untuk kulit berminyak kerana ia mempuyai emollient untuk kulit nampak lebih glowing dan mempunyai sejenis kompleks mengawal minyak. Walaupun muka kita berjenis berminyak tapi ia masih nampak matte finishing

Timewise Luminous wear foundation

  • Sesuai untuk mereka yang berkulit normal hingga ke dry. Ada satu sebatian yang membantu menghidratkan kulit. Diformulasikan dengan agen penyerapan cahaya untuk divertkan cahaya dari fine lines supaya kurang ketara. Orang yang berkulit kering lagi mudah untuk nampak fine lines
Tips muka flawless dan natural beauty ialah menggunakan foundation primer dan menggunakan foundation yang tepat dengan jenis kulit muka kita.

Cantik dan nak flawless tak semestinya perlu make up tebal. Tapi lebih tahu keperluan muka untuk menaikkan seri wajah kita.

Nak cantik dan flawless boleh whatsapp sis. Sebab bulan ni ada promosi foundation. Meh sis bantu uoll.


Love💓
Ieja
Mary Kay Beauty Consultant





No comments:

Post a Comment