Thursday 3 January 2019

Foundation Untuk Kulit Kombinasi dan Berminyak

Matte Foundation Untuk Kulit Kombinasi

foundation untuk kulit berminyak

Setiap kali nak pakai  foundation atau beli foundation mesti berdebar. Salah beli atau pakai nanti muka nampak kelabu, jerawat, crack atau berminyak. Dari kononnya nak pakai foundation muka nampak cantik, terus nampak mengerikan. Kulit pulak jenis kombinasi. nak kata berminyak tapi ada certain tempat kering. 

Itulah masalah sis sebelum ni. Tengok orang guna foundation cantik, tapi bila awak guna macam mimpi buruk. Dengan jenis kulit sis yang kombinasi ni sebenarnya sesuai pakai matte foundation untuk kulit kombinasi  dan berminyak. Kalau kita guna sebarang foundation yang tak sesuai dengan kulit muka itu yang menyebabkan kulit muka kita breakout, bercapuk atau pun berminyak. Especially bila waktu panas. Macam mimpi ngeri selalu.

foundation untuk kulit kombinasi 
Pilihan foundation sebenarnya perlulah sesuai dengan kulit muka. 1 foundation tidak boleh digunakan oleh semua jenis kulit muka dan semua tone color. Kalau jenis muka berminyak atau kombinasi perlulah mencari foundation yang jenis matte iaitu menyerap minyak, Kalau muka kita jenis berminyak tapi menggunakan foundation untuk kulit kering, sudah pasti fungsi menyerap minyak tu tak wujud dalam foundation tersebut.  Tu yang membuatkan kulit muka kita akan lebih berminyak dan akhirnya nampak bercapuk. 

Nak tau apa yang bestnye matte foundation untuk kulit kombinasi ni


💕Matte foundation untuk kulit kombinasi ini amat sesuai untuk mereka yang jenis kulit berminyak atau kombinasi.

💕 Ringan sangat. Tak rasa pun ada lapisan tebal di muka atau menutup pori muka

💕 Non - comedgenic iaitu tidak menyumbat pori

💕Matte foundation untuk kulit kombinasi ni di reka bukan sahaja untuk mencantikkan kulit. Ia juga ada mempunyai anti penuaan. Boleh atasi fine lines, bina collagen kulit, repair kulit dan bagi full coverage.

💕 Mempunyai emollient untuk menampakkan kulit lebih lembap dan glowing

💕 Sudah pasti foundation untuk kulit kombinasi to oily ni mempunyai fungsi menyerap minyak. sebab tu kalau yang muka kombinasi to oily guna foundation ni akan nampak matte je. Matte tu nampak macam tak berminyak atau bersinar sangat.

💕 Penggunaannya boleh bertahan sehingga 6 bulan atau lebih . Hanya sedikit penggunaannya dah nampak kesan.

💕 Ada 5 tone color yang uoll boleh pilih sesuai dengan kulit muka. Banyak sangat color tone pun nanti pening nak pilih. Kalau 1 tone boleh pakai semua pun macam pelik pulakkan. Awak kulit sawo matang kawan kulit putih tapi boleh pakai sama color pulak. Sebab foundation ni mempunyai tone color

Sis memang dah jatuh cinta dengan foundation mary kay ni. Dari seorang yang anti / tak suka foundation terus sekarang tak boleh tinggal foundation. Sebab lepas pakai terus nampak flawless. Lepas tu tak berminyak dan tak crack. Trauma kalau salah pilih foundation.

Kalau nak  beralih angin nak cuba foundation mary kay, boleh wasap sis. Sis memang happy kalau dapat happykan orang lain

Love💓
Ieja
Mary Kay Beauty Consultant
0182294573

No comments:

Post a Comment