Friday 4 January 2019

Foundation Primer

Foundation Primer dari Mary Kay

foundation primer


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Best tak kalau kita gi mana-mana orang cakap kulit kita flawless, glowing dan nampak natural beauty. Pakai make up pun nampak natural. Mesti kembang semangkuk pun dalam hati ni. Tapi sayangnya kadang-kadang bila kita guna foundation nampak macam tebal dan adakala masih lagi nampak pori muka kita besar

Perasan tak kalau kita tengok live atau youtube atau mana2 MUA (make up artist) akan cakap sebelum make up kena ada base dulu. Bila base dah bagus make up akan jadi smooth dan cantik je. Sebab tu sebelum kita nak tepek foundation dan segala make up kena ada base atau primer dulu.

Selepas menggunakan skin care semua sebelum memulakan make up selalunya kita akan mulakan foundation kan. Tapi tau tak kalau kita letak foundation terus tanpa meratakan atau menyekatakan kulit muka kita akan akan bolehnye terjadi make up kita tidak tahan lama dan mungkin boleh menyebabkan kulit muka kita bercapuk. Umpama kita nak cat rumah. Tapi kita  tak coated dengan white color. Makanya cat tu pun akan bertompok2 ikut tone dinding asal. Macam tu jugalah dengan foundation. Sebab foundation ni pun mempunyai tone color

Sebab tu foundation primer ni penting. Ia akan menyediakan kulit kita seperti canvas. Kulit akan menjadi lebih licin dan ia membantu mengecilkan pori di muka kita.

Nak tau tak apa kelebihan foundation primer dari mary kay ni. 


💕 Sebagai make up base supaya make up kita lebih smooth
💕 Membantu mengecilkan pori
💕 sangat ringan
💕 Make up lebih kemas dan sempurna
💕 Mempunyai SPF 15 untuk melindungi kulit kita dari matahari
💕 Mengawal minyak
💕 Colorless sesuai untuk semua jenis kulit
💕Membuatkan foundation atau CC cream tidak bercapuk
💕 Make up akan lebih tahan lama
💕 Boleh cover liang pori yang besar
💕 Muka akan nampak lebih flawless

foundation primer

Bestkan foundation primer ni. Banyak sangat kelebihannya. Yang lagi best satu tiub tu boleh tahan lebih dari 6 bulan. Penggunaanya tak perlu banyak. Hanya sedikit dah membantu untuk nampak muka kita flawless.

Kalau sis buat skin care class atau buka2 booth, foundation primer ni antara yang paling laku keras. Memang kalau tengok muka orang tu berminyak lepas pakai nampak matte je. Bila sapu foundation memang lagi smooth.

Kenapa kena pilih foundation primer dari mary kay


💕 Kualiti memang dah terjamin. Telah diuji dengan teliti sebelum dijual dipasaran.
💕 Mempunyai kilang sendiri dan bukan tangkap muat dari supplier yang tidak tahu dari mana
💕 Merupakan top 5 skin care global
💕 Bebas bahan kimia
💕 Mempunyai beribu2 testimoni.

Pilihan yang bijak akan mendapatkan hasil yang memuaskan.

Nak cantik dan mantap menggunakan foundation, perlukan base yang bagus agar ia akan menjadi lebih smooth. Foundation primer adalah pilihan sis sebab sis pun memang menggunakannya.

Foundation primer

Kalau rasa nak cuba foundation primer ni bolehlah wasap dengan sis yer


Love💓
Ieja MK
Mary kay beauty Consultant
0182294573







No comments:

Post a Comment