Thursday 23 July 2020

Kelebihan Sunscreen Mary Kay

Suscreen Mary Kay Unik Dari Sunscreen Yang Lain

Semua orang sebenarnya wajib guna sunscreen. Sebab banyak sangat masalah skin akan muncul kalau kita tak pakai sunscreen. Tapi penggunaan sunscreen juga perlu tahu tahapnya. Sebab klau terlebih penggunaanya akan buatkan skin kita akan nampak cepat tua.

Kepentingan memakai sunscreen


🌺 Mengelakkan sunburn/suntan
🌺 Mengurangkan kedutan
🌺 Mengelakkan pigmentation atau jeragat
🌺 Mencegang punca skin cancer


Bahayakan kalau tak de sunscreen yang boleh protect skin kita. Bila skin dah bermasalah bukan mudah nak di rawat.

Selain tu kalau pakai sunscreen selalu rasa macam tak berapa selesakan. Kadang2 rasa macam berminyak sangat, kadang2 rasa pedih dan kadang2 rasa gatal2. Tu yang ieja alami dulu2 bila guna sunscreen. Tapi endingnya sebenarnya skin tetap burn teruk dan susah nak recover semula

Jadi hari ni ieja nak cerita kelebihan sunscreen mary kay yang terbaru ni. Benda baru mestiah nak ceritakan. Mesti ramai yang nak tau apa kelebihannya. Sebab ia ada 2 jenis untuk mereka  yang khusus untuk kulit kering dan berminyak. Jadi bila bersesuaian dengan skin kita ini membantu melindungi skin kita sambil merawat

Kelebihan Sunscreen Mary Kay



Mempunyai 2 formula


🌺 Untuk kulit kering - Invisible UV Defense Lotion SPF 50+/PA+++



  • Terbukti dalam ujian klinik* untuk melembapkan kulit serta-merta. 
  • Bahan pelembap: Bambusoides (Phyllostachis bamusoides) plant, Obtusa (Chamaecyparisobtusa) tree and Japonica (Betula platyphylla) tree. 
  • Sesuai untuk kulit kering dan/atau musim sejuk. 


🌺 Untuk kulit berminyak -Sheer UV Defense Milk SPF 50+/PA+++

  • Mengandungi bahan pelindung fizikal – Titanium Dioksida – di samping pelindung matahari kimia untuk perlindungan sinaran UV berganda. 
  • Bahan: watermelon fruit (Citullus lanatus) 
  • Sesuai untuk kulit berminyak dan/atau musim panas, dan di bawah mekap.
Ha.....tulah kelebihan sunscreen mary kay. Bantu untuk kita melindungi skin kita dari matahari sambil mengimbangi kondisi skin kita.


Setiap orang perlu ada sunscreen mary kay ni supaya bila ad aktiviti luar kita dapat melindungi skin kita dari burn yang  teruk dan jeragat

Kalau uoll berminat untuk tahu detail mengenai sunscreen mary kay ni boleh contact dengan ieja ye. nanti ieja akan bantu uoll untuk dapatkan set mana yang terbaik untuk uoll.

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant
www.wasap.my/60182294573

FB: ieja faiezah
Instagram: Ieja MK
FB Page: Ieja MK

No comments:

Post a Comment