Thursday 23 January 2020

Tips Pilih Warna Foundation Ikut Warna undertone Kulit

💖TIPS PILIH WARNA FOUNDATION💖

Nak pilih warna foundation memang kadang2 rasa keliru. Sebab tona warna  yang selalu ada memang agak nampak macam lebih kurang. Kadang-kadang gi beli kat kedai tanya2 promoter pun kadang2 promoter yang jaga bahagian tu tak de, atau promoter tak berpengalaman. 

Jadi ieja ada beberapa tips cara untuk pilih warna foundation mengikut warna tona kulit kita. Bila dah tau tips ni mudahlah untuk kita memilih foundation yang sesuai dengan skin kita. Tips pilih warna foundation ni mudah sangat nak di aplikasikan.

Langkah 1: Kenal pasti warna urat kita

Nak pilih foundation pun nak kena tengok warna urat. Haa....jangan tak percaya tau. Urat dilengan kita ni sangat membantu untuk kita untuk memilih warna foundation. Cer tengok pergelangan tangan uoll. Urat tu warna apa. Ada 3 jenis warna urat kita di tangan. Iaitu hijau biru dan ada juga yang ada warna kedua-duanya. 

tips pilih warna foundation
 
Nampak tak contoh warna urat tu. Cer tengok sekarang, cer tengok....Macam ieja warna neutral. Sebab ada kedua-dua warna macam dalam gamba ketiga. Nak tunjuk gamba tak boleh aurat....

Langkah 2: Kenal pasti warna kulit kita melalui warna urat

Dah kenal pasti warna urat kita kenal pasti pulak warna tona kulit kita warna apa. Tona kulit kita juga akan mengikut warna urat kita. Jadi warna tona kulit kita terbahagi kepada 3 iaitu pinkish, yellowish dan neutral. Tengok betul2 kulit muka kita samada jenis kemerah-merahan atau kekuningan kuning langsat. Antara tips lain ialah orang yang kulit mudah sunburn, undertonenya ialah kuning. Manakala orang yang undertone dia pink akan kemerah-merahan bila panas

Tips pilih warna foundation
Yang ni contoh warna undertone kulit kita. Nampak tak bezanya. Mesti nampakkan bezanya. Now uoll boleh guna tips pilih warna foundation ni untuk uoll pilih warna foundation mana yang sesuai. Gi kat cermin sekarang dan kenal pasti warna undertone uoll.

Langkah 3: Identify Jenis Kulit uoll


Langkah ni untuk pilih jenis foundation. Sebelum uoll nak pilih foundation. Uoll kena make sure jenis kulit uoll jenis berminyak/kombinasi atau kering. Kalau uoll jenis kulit berminyak tapi guna yang kering nanti akan menyebabkan kulit muka uoll akan lebih berminyak. Sebab foundation yang untuk kulit berminyak selalunya akan lebih nampakkan kulit muka uoll jadi matte. Cuba uoll bayangkan  uoll guna yang kering yang memberi effect melembap jadi muka uoll akan nampak lebih berminyak


Langkah 4: Pilih warna foundation


tips pilih foundation



Sekarang boleh dah pilih foundation yang mana sesuai dengan warna kulit uoll. Timewise liquid foundation 3D ni dah siapkan kod untuk C ialah cool dan W ialah warm. Matte 3D adalah untuk mereka yang jenis kulit berminyak/kombinasi dan luminous untuk mereka yang jenis kulit kering. Ivory sesuai untuk mereka yang berkulit cerah, dan C beige untuk mereka yang berkulit medium dan bronze untuk mereka yang berkulit gelap.

Mudahkan tips pilih warna foundation mary kay ni. 

tips piluh waarna foundation

tips pilih warna foundation


Senangkan nak pilih sekarang. Ieja bukan jenis kulit kering dan kulit ala2 sawo matang. Jadi ieja pilih C130 luminous untuk kulit kering.

Best tau foundation ni. Ringan dan senang sangat blend dengan kulit muka. Bila pakai rasa terus meresap dan tak rasa berat pun dimuka. Warna pun terus match je dgn skin.

Kalau uoll berminat nak try meh wasap ieja

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant
www.wasap.my/60182294573

FB: ieja faiezah
Instagram: Ieja MK
FB Page: Independent Beauty Consultant Ieja Faiezah




No comments:

Post a Comment