Tuesday 28 January 2020

Merawat Masalah Kulit Kusam Dengan Skinvigorate Sonic

💖CARA MERAWAT MASALAH KULIT KUSAM DENGAN FACIAL BRUSH SKINVIGORATE SONIC💖

masalah kulit kusam


Masalah kulit kusam memang kadang2 buatkan kita rasa tak seronok. Sebab bila make up ke pakai tudung ke, pemilihan warna baju ke semua jadi tak kena. Semua nampak tak berseri.

Orang yang berjerawat boleh nampak mukanya kusam kerana parut dan jerawat2 tu membuatkan kulit muka nampak tak sihat. Tapi bagi mereka yang jenis kulit kering dan jarang berjerawat juga kadang2 mengalami masalah yang sama. Tapi bukan jerawat tu yang nampakkan mukanya kusam. Tapi tona kulit tak sekata. Pakai make up atau bedak bercapuk. Dan sampai satu masa muka nampak macam bertompok2 hitam...Itu iejalah  zaman dulu2. sampai orang tegur baru balik dari pulau ke? Ko rasa apa perasan masa tu

Jadi hari ni ieja nak share dengan uoll merawat masalah kulit kusam dengan cara yang lembut dan tidak menyakitkan. Hanya perlu konsisten seperti kita menggosok gigi je untuk dapatkan kesan bersih yang optimum.

Sebelum tu ieja nak share dengan uoll apa punca kulit kusam ni

Punca masalah kulit kusam

🌺Dehydration

Dehydration ni adalah punca utama muka kita nampak kusam. Dehydrated ni bukan berlaku kepada muka kering sahaja. Muka berminyak juga boleh menyebabkan kurang kelembapan. Penyelesaiannya uoll kena lah selalu guna pelembap. Pelembap boleh membantu memberi kelembapan pada kulit kita

🌺 Terlebih Exfoliate

Terlebih exfoliate  pun boleh menyebabkan kulit muka kita kering tau. Bila dah kering kulit muka akan lebih irritated dan burned. Nilah punca kulit muka lagi nampak kering.

🌺 Sun damage


Yang ni juga boleh menyebabkan kulit muka kita jadi kusam. UV ray ni sangat bahaya tau. Jika kita selalu terdedah kepada cahaya matahari tanpa sebarang protection akan menyebabkan kulit kan nampak kusam  

🌺 Kulit kurang nutrisi


Punca kulit kurang nutrisi sebab kebanyakan ari kita tak menggunakan pelembap atau moisturizer. Bila tak memakai pelembap kulit tidak dapat lock hydration dan nutrisi yang dah hilang. Hydration ni penting kalau nak kulit kita nampak sihat. Hydrator ni penting dalam rutin skincare harian supaya kulit muka akan dapat nutrisi 

🌺 Sel kulit mati berkumpul

Tak guna kalau ioll guna macam2 skincare tapi uoll biarkan sel kulit ati berkumpul di atas muka. Uoll perlukan exfoliator untuk membuang sel kulit mati dari permukaan kulit supaya sel kulit baru akan tumbuh dengan sihat. Sebab tu kalau uoll pelbagai skincare tapi tak buang sel kulit mati ni, skincare uoll tak akan berkerja secara optimum.

Dah tau kan punca kulit kita jadi kusam. Jadi kita perlulah elakkan dari melakukan kesalahan tu ye. Jadi nak tau macammana facial brush skinvigorate sonic ni boleh membantu mengurangkan kulit kusam?

Kelebihan Skinvigorate sonic facial brush membantu merawat masalah kulit kusam

masalah kulit kusam

Macammana nak merawat masalah kulit kusam?.  salah satunya ialah dengan membuang sel kulit mati dan dalam masa yang sama perlu menjaga kulit muka sentiasa lembap dan  kita tak boleh ter extra exfoliate kulit muka. Macammana ya nak balancekan semua tu?

Jadi kita perlu buat sesuatu everyday tapi dengan cara yang lembut dan konsisten tanpa memebri kesakitan ada kulit. 

Skinvigorate sonic facial brush sangat membantu untuk uoll bersihkan kulit muka dengan lebih dalam hingga ke liang pori tapi dengan cara yang sangat lembut.

Cara Skinvigorate sonic facial brush Berkerja


🌺Skinvigorate sonic facial brush ni mempunyai bristle atau brush yang sangat halus dan lembut.  Bila halus dan lembut ia tidak mencederakan atau merosakkan muka walaupun digunakan setiap hari,. Berusnya yang halus membuatkan ia sampai ke liang pori untuk dibersihkan. sebab tu kotoran2 semua boleh di keluarkan.

Kulit kusam ni terjadi juga kerana muka dipenuhi dengan sel kulit mati dan  pori2 yang kotor. Cuba kita tengok langsir. Kalau dibiarkan berabuk dah lama tak dibersihkan warna yang striking pun nampak kusam kan. Tapi lepas bersihkan warnanya akan kembali cantik. Macam tu jugaklah kulit muka kita. Sebab tu skinvigorate sonic mary kay ni boleh membantu merawat masalah kulit kusam ni

🌺 Cara skinvigorate sonic ni pula boleh dilaras kelajuannya. Kalau rasa macam nak xtra rasa lebih bersih laraskan kelajuan yang maksimum. Kalau rasa nak dibelai lembut2 boleh laraskan kelajuan pada yang minimum. Jadi uoll tau condition kulit muka uoll dan boleh laras ikut keserasian.

Dengan skinvigorate sonic ni senang je penggunaannya. Tak menyakitkan  tapi sangatlah membantu untuk bersihkan kulit muka uoll dengan lebih optimum.

Punca kulit kusam ni sebenarnya kita membiarkan kulit muka kita tanpa dibelai, tanpa memberi perlindungan, tanpa diberi penjagaan kebersihan yang diperlukan. Masalah kulit kusam ni dapat diselesaikan sekiranya kita menjaga kulit kita dari terdedah dengan anasir2 yang tidak diperlukan. dengan pembersihan yang optimum seperti menggunakan skinvigorate sonic mary kay ni dapat membantu kulit2 mati dimuka dibuang, liang pori akan lebih bersih dan membersihkan muka dengan cara yang sihat. Barulah kulit muka kita akan jadi lebih sihat.

Kalau uoll pun nak kulit sihat macam ieja. Meh wasap ieja. ieja akan bantu uoll untuk mengatasi masalah kulit kusam

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant
www.wasap.my/60182294573

FB: ieja faiezah
Instagram: Ieja MK
FB Page: Independent Beauty Consultant Ieja Faiezah









No comments:

Post a Comment