Monday 15 July 2019

Clearproof Set Mary Kay Untuk Kulit Berjerawat

💖JERAWAT HORMON SESUAI PAKAI SKINCARE CLEARPROOF SET MARY KAY💖


clearproof set mary kay

Muka berjerawat selalunya buatkan kita tak selesa. Nak pakai make up pun tak cantik sebab nak cover tebal2. Lepas tu tangan pun gatal je rasa nak picit2 nak korek2 jerawat tu. Ada jenis jerawat tu sakit pedih dan adakala jerawat tu rasa gatal2. Sebab tu kalau muka berjerawat cepat2lah di rawat. Sebab dibiarkan boleh merebak satu muka. Dapat pulak muka jenis cepat berparut. Dan lagi sedih bila tinggal parut jerawat nampak muka macam berlubang2. Rasa sedih na lah bila tengok makin terukkan. Sebab tu orang kata mencegah lebih  baik dari mengubati.

Sebab tu Mary kay ada menyediakan clearproof set mary kay yang memang khas untuk merawat jerawat. Sebab jerawat ni bukan masalah zaman sekarang je, dari dulu2 lagi dah ada masalah jerawat. Cuma zaman dulu jerawat tak merebak macam zaman sekarang. Dulu mungkin faktor pemakanan dan semulajadi. Tapi zaman sekarang ni jerawat ni boleh muncul dengan pelbagai faktor antaranya ialah faktor pemakaian skincare yang tinggi chemichal, persekitaran yang tidak bersih dan pelbagai lagi.

Clearproof set mary kay ni di formulasikan memang untuk masalah jerawat hormon.

Apa itu jerawat hormon?

Jerawat hormon ni disebabkan  oleh berlakunya produksi minyak yang berlebihan dimuka. Ia selalunya berbentuk bulatan atau bintik putih dimuka. Selalunya berada ditengah2 pipi atau bintik merah bengkak yang sangat sakit. Kulit yang jadi terlampau berminyak ini disebabkan oleh kilang minyak yang super aktif. 

Jerawat ni muncul akan lebih extra dari jerawat biasa dan ia amat sukar untuk dihilangkan dan boleh menyebabkan peradangan dan bernanah.

Menstruasi, pill yang tinggi hormon, stress, jadual tidur yang tidak teratur dan adakalanya disebabkan pergi keluar negara dengan waktu yang berbeza juga boleh menyebabkan jerawat hormon ni muncul. Apapun yang berkaitan dengan hormon akan menyebabkan kulit juga akan berubah 

Jerawat hormon ni bermakna ia adalah disebabkan rpduksi kilang minyak kita berlaku secara semulajadi. Bukan disebabka kita salah menggunakan produk. Jika kita salah menggunakan produk ia adalah dikategorikan sebagai jerawat peeling atau jerawat disebabkan bahan chemichal.

Clear proof set mary kay membantu mengatasinya

Clearproof set mary kay ni boleh membantu dengan mengawal pengeluaran minyak di muka. Sebab salah satu punca jerawat kita ialah disebabkan oleh keadaan kulit kita yang berminyak. Jerawat ni jarang2 muncul di kulit yang kering

Clearproof ni ada canadian willowherb iaitu tumbuhan perdu yang berbunga yang hidup di daerah Subarctic. Sejak dari dulu penduduk asli amerika telah menggunakan ekstrak cair dari canadian willowherb yang d ambil dari bunga, batang dan daun  ni untuk mengatasi masalah keradangan kulit.


Canadian willowherb ni terkenal dengan fungsinya yang anti oksida, anti mikroba, anti virus, anti iritasi dan anti inflamasiserta anelgasik alami yang bagus untuk merawat jerawat.

Siapa Yang Boleh Guna ClearProof Set Mary Kay?

Mereka yang mempunyai jerawat semulajadi disebabkan hormon. Bukan disebabkan oleh peeling produk. Mereka yang belum benar2 habis tempoh treatment juga tidak digalakkan menggunakan clearproof set mary kay ni.

Antara Clearproof set mary kay ini ialah

Clearproof set mary kay


🌺Cleanser 

Pencuci muka berunsur gel ini mampu membersihkan muka secara mendalah hingga boleh menyingkirkan lebihan minyak dimuka, dan menyingkirkan sel kulit mati dan kulit akan merasa lebih lembut dna tidak kering

🌺Deep cleansing charchoal mask  

Masker arang yang berfungsi 3 in 1 iaitu seperti magnet menyedut minyak berlebihan dimuka yang menjadi punca jerawat, menyedut kotoran yang menyumbat pori, dan yang paling best mengawal kilatan pada wajah. Kulit akan rasa bersih, segar dan lembut

🌺Blemish Contril Toner

Membantu membersih untuk kali kedua atau. Penyegar yang tidak mengeringkan kulit. Membersih dan mengawal kilatan.

🌺Acne Treatment Gel/Spot solution

Mempunyai tumbuhan yang mampu membasmi kuman jerawat hingga keakarnya dan menghalang kehadiran jerawat dari berulang. Kalau pakai malam selalunya pagi tu jerawat dah nampak kecut. 

🌺Pore Purifying Serum

Mempunyai tumbuhan yang  membantu menyejukkan kulit dan membantu mengecilkan pori. Membantu mngurangkan kilatan diwajah dan membantu menghindari dari jerawat terus berulang. 

🌺Oil Free Moisturiser

Oil free moisturiser ini membantu memberi kelembapan pada kulit yang seimbang disamping tanpa memberi kesan melekit atau berminyak

Bahan-bahan Di Dalam Clearproof Set Mary Kay ialah:



Clearproof set mary kay

🌺Acid Salicilic  

 Agen pembasmi kuman jerawat yang berkesan tanpa meninggalkan kesan parut jerawat


🌺Canadian Willowherb, Burdock Root and Sea Heather 

Tumbuhan ini dikenali mempunyai faktor yang dapat mengurangkan kemerahan yang dihasilkan oleh jerawat


🌺Charcoal Mask 

Arang sememangnya dikenali sebagai agen yang mampu membersihkan pori ²  muka yang tersumbat dgn menyedut kotoran di dalam pori


🌺Kaolin And Bentonite Clays  

Tanah liat yg mampu menyerap lebihan minyak yg menjadi punca wajah berkilat kerana minyak


🌺Honeysuckle And Navy Bean Extract

Kedua tumbuhan itu memberi kebaikan untuk menyejukkan kulit yg mengalami keradangan dan seterusnya menghalang parut jerawat meninggalkan kesan hitam pada wajah.

 

Testimoni clearproof mary kay

Testimoni clearproof set mary kay

Uoll dah fahamkan siapa yang perlu clearproof set mary kay ni. Kalau uoll antara yang mempunyai masalah jerawat hormon ni bolehlah gunakan set ni. Kalau masih keliru dan memerlukan konsultasi percuma, boleh contact ieja. Ieja nak sangat bantu uoll merawat masalah jerawat ni.

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant



Instagram: ieja MK





No comments:

Post a Comment