Sunday 21 April 2019

Kebaikan Perniagaan Mary Kay

💖KEBAIKAN PERNIAGAAN MARY KAY💖


Zaman sekarang memang selalunya orng akan buat side income. Mahu yang duk rumah atau pun yang sudah berkerja. Kos hidup dah semakin tinggi menyebabkan kita perlu berkerja lebih dari 1 kerja. Walaupun duk rumah je house wife pun ligat mencari kerja. Kadang2 ada juga yang terpaksa berhenti kerja sebab nak mengurangkan kos kehidupan macam Ieja. Ieja terpaksa berhenti kerja sebab memikirkan kos untuk menghantar anak ke day care, ada yang untuk transit sebelum ke sekolah. Kos belanja makanan untuk keluarga, kos ulang alik minyak ke pejabat tempat transit dan pelbagai lagi kos sara hidup.

Sebab tu Ieja memilih untuk berkerja dari rumah. Nasib orang tak sama. Mungkin ada orang berkerja memang dapat menampung perbelanjaan mereka. Tapi macam ieja yang ada anak 4 orang kos tinggalkan mereka lagi besar dan menggunakan hampir 3/4 perbelanjaan. Itu belum lagi untuk uruskan mereka jika ada program di sekolah atau transport tak boleh nak ambil. Kena ulang alik pulak dari ofis ke tempat mereka. Sebab tu ieja memilih untuk mencari perniagaan yang boleh membantu ieja menguruskan 2 benda dalam 1 masa. Ieja telah memilih untuk bersama dengan mary kay. Banyak kebaikan perniagaan mary kay sebagai side income. 

Kebaikan perniagaan mary kay ialah:-

🌺 Produk Mary Kay memang pakai sendiri

Ieja akan menjual baang yang ieja pakai. Ni sebab bila kita pakai kita akan tau kelebihan setiap barang yang kita guna. Ieja bukan jenis yang jual untuk keuntungan semata-mata. Lebih suka share kebaikan sesuatu barang tu dengan customer. Bila kita excited nak share kebaikan sesuatu barang ia lebih memudahkan kita untuk terangkan kepada customer apa kelebihan pada setiap barang dengan lebih ikhlas jujur dan konfiden. Umpama kita jual kek cheese,tapi kita sendiri tak pernah makan kek tu dan tak tau rasa cheese tu. Mesti struggle kan nak terangkan pada bakal customer kita. Jadi kebaikan perniagaan mary kay ialah sambil uoll cari side income sambil guna produk mary kay. Jadi kalau ada stok terlebih2 pun tak jadi masalah sebab uoll memang akan gunakannya

🌺 Produk Mary Kay ada repeart order

Antara ciri yang ieja cari dalam business ialah produk yang boleh repeart order. Kenapa????. sebab bila produk tu ada repeart order customer tu akan ada potensi untuk mendapatkan produk tu semula. Contoh produk makanan. Jika makanan tu sedap dekat tekak customer tu mereka akan mencari kita semula untuk mendapatkannya semula. Sama juga dengan produk mary kay. Jika cleanser yang diguakan dah habis, mereka akan mencari kita untuk mendapatkannya semula.

🌺 Produk Mary kay ada kesinambungan

Yang ni paling best. Walaupun saya dah setahun lebih menjadi beauty consultant mary kay. Tetap ada produk yang akan saya beli. Untuk skincare kita bukan sahaja memerlukan basic skincare sahaja. Sebelum ni guna cleanser dan pelembap je. Tapi bila kesan dah ok dan nak improvekan lagi tambah dengan serum. Bila serum dah ok parut dah banyak hilang nak nampak flawless glowing tambah pulak masker. Begitulah seterusnya. Dan yang paling best, mary kay selalu upgrade produk2 yang mereka ada. Ada je pembaharuan dalam skincare. Kiranya apa yang kita pakai pun memang up to date punya skin care. Inilah kebaikan perniagaan mary kay. Sentiasa memberi yang terbaik untuk customernya dan ia menjadi kelebihan kepada business consultantnya untuk terus dan terus menjana income dengan mary kay. 

🌺 Margin keuntungan yang besar

Kalau business mestilah nak untungkan. Mana ada orang nak business nak rugi. Best2 sharing kebaikan produk business tetap business. Nak cari side income untuk menambah pendapatan keluarga. Kebaikan perniagaan mary kay ialah kerana marginnye juga besar. Jadi untuk perniagaan ia sangat berbaloi. Kalau tak takkan ada yang boleh dapat 4 angka, 5 angka dan 6 angka business dengan mary kay. Kalau nak tau lebih berapa marginnya boleh wasap dengan ieja. Sebab complicated juga nak explain dekat sini.


🌺 Banyak free gift dan discount setiap bulan

 Setiap bulan mary kay akan membuat pelbagai promosi. Promosinya akan berubah2 setiap bulan. Ada yang free bag, ada yang free item, ada yang buy 1 free 1, ada yang bagi discount. Untuk mereka yang memang menunggu untuk pembelian yang lebih murah, yang lebih berbaloi inilah waktunya untuk grab untuk dapat lebih berbaloi pembeliannya. Bila ada promo buy 1 free 1 waktu nilah grab sebab second item tu boleh jadi stok kita atau boleh di jual semula pada bulan hadapannya dengan 100% keuntungan. 

🌺 Bukan cantik seorang dan menjana income seorang tapi share dengan orang lain

Apa yang best dalam mary kay ini ialah menerapkan business secara sharing. Bukan paksa atau hard selling. Kita share kebaikan mary kay kepada orang lain dan sama2 mendapat manfaatnya. Sama juga dengan income. Jika kita nak maju kita perlu banyak bantu orang lain untuk turut maju. Baru perniagaan kita boleh berkembang

Banyak sangat kebaikan perniagaan mary kay. Sebab tu ramai yang setia dan tak putus asa dengan mary kay. 

Kalau uoll berminat nak mulakan perniagaan dengan mary kay boleh wasap Ieja. Ieja akan bantu anda untuk mendapatkan side income dengan mary kay

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant

FB: ieja yusof
FB page: Independent Beauty Consutant Mary Kay Ieja Faiezah
Instagram: ieja MK

No comments:

Post a Comment