Friday 12 April 2019

Berus Pencuci Muka Skinvigorate Mary kay

💖FUNGSI BERUS PENCUCI MUKA SKINVIGORATE  MARY KAY💖

Hi uoll

Pagi-pagi mestilah rutin kita membersihkan diri, mandi, gosok gigi dan cuci muka kan. Selalu uoll cuci muka dengan cleanser guna apa. Ieja selalu guna dengan berus pencuci muka skinvigorare marykay. Mestilah nak muka kita betul2 bersihkan.

Berus pencuci muka skinvigorate mary kay ni ialah berus yang berfungsi untuk mencuci seluruh bahagian muka kita. Ia boleh digunakan bersama apa jua jenis cleanser. Cuma jika uoll guna scrub memang tak digalakkan untuk menggunakan berus pencuci muka ini. Sebab scrub memang struktur krimnye yang agak kasar dan berpasir dan dikhuatiri akan menyebabkan tekanan pada kulit muka kita. 

Cara penggunaan berus pencuci muka skinvigorate mary kay ini digalakkan 2 kali sehari sahaja sama seperti cleanser. Ia dah memadai untuk memberi kesan bersih yang optimum pada kulit muka kita. 

Penjagaannya juga mudah. Uoll boleh bersihkan berusnya menggunakan shower cream atau membersihkannya dengan menggunakan air suam. Kemudian boleh menyimpannya di tempat yang kering atau biar ia mengering dengan sendiri.
berus pencuci muka 

Kalau uoll nak tau sebagusnya untuk uoll yang nak jaga muka dari cepat kusam, tona tak sekata, masalah blackhead dan whitehead dan seangkatan dengannya perlu ada berus pencuci muka. Sebab bahagian wajah yang perlu dibersihkan ialah dahi, hidung, kedua belah pipi, dagu dan bahagian bawah bibir. Bahagian muka ini mudah berminyak dan liang pori mudah terbuka. Jika kita tidak membersihkannya pori2 mudah berminyak dan pori2 akan mudah tersumbat dan boleh menyebabkan masalah kulit seperti jerawat, blackhead dan whitehead, kusam dan tona tak sekata.

Sebab Utama Kenapa Perlu Cuci Muka Guna Berus Pencuci Muka Skinvigorate Mary Kay


🌺 Dapat mencuci muka dengan lebih mendalam

Struktur kulit uoll berpori iaitu mempunyai mempunyai lubang kecil untuk kulit bernafas dan mengeluarkan peluh. Kalau uoll nak tau kulit uoll macammana boleh tengok kulit limau. Tapi pori kita lebih kecil dari kulit limau. Jika uoll seorang yang suka bermake up, pasti uoll tau masalah pori tersumbat yang boleh menyebabkan jerawat blackhead dan whitehead jika tidak dibersihkan dengan betul2. Kalau bagi mereka yang tak bermake up pula debu, habuk2 dan minyak2 di muka sewaktu memasak tu pun boleh menyebabkan kulit muka kita akan bermasalah. Berus pencuci muka skinvigorate mary kay mempunyai berus yang halus yang lebih kecil dari pori untuk menembusi ke dalam pori untuk mengangkat keluar kotoran2 di muka

🌺 Cucian lebih bersih menggunakan berus pencuci muka

Mencuci menggunakan jari sebenarnya akan membuatkan kulit muka kita lebih terdedah dengan kotoran. Sebabnya selalunya tangan kita akan memegang pelbagai objek. Ini memboleh kan bakteria dari tangan kita berpindah ke muka. Sebab tu kita digalakkan untuk menggunakan berus pencuci muka supaya dapat mengelakkan bakteria dari tangan dan kuku tidak bersentuhan dengan muka.

🌺 Merangsang Penyerapan

Apabila kulit muka kita dah semakin bersih. Pori2 kulit muka kita tidak tersumbat, ini akan memudahkan skincare yang kita gunakan menyerap kedalam pori. Skincare akan berfungsi dengan lebih berkesan dan cepat menyerap. Penggunaan krim akan lebih efektif dan menjadikan kulit lebih sihat.

🌺 Menganjalkan Kulit dan Mengurangkan Jerawat, Blackhead dan whitehead

Urutan lembut dari berus pencuci  muka ini akan membuatkan kulit muka kita akan lebih anjal dan tegang. Apabila pori kita bersih. Jerawat, blackhead dan whitehead pun tak sempat nak menyinggah ke muka kita.

Berus pencuci muka


Best kan kalau dapat cuci muka betul2 bersih. Lagi best kalau dapat kurangkan jerawat, blackhead whitehead, kulit kusam dan tona tidak sekata. Kalau nak kulit sihat dan cantik kita perlu usaha. Tak boleh hanya berharap ia akan bersih setakat kita buat ala kadar. Lagipun berbaloi jika uoll dapatkan berus pencuci muka skinvigorate mary kay ni. Ia ada warranty setahun. Sekali uoll beli lepas tu tak perlulah nak beli lagi. Cuma bristle atau berus sahaja perlu digantikan. Tapi tidak perlulah kerap.

Yang best lagi dengan penggunaan berus pencuci muka skinvigorate mary kay ni , uoll dapat menjimatkan penggunaan cleanser. Hanya sapukan 5 dot je dimuka dah boleh cover bersihkan 1 muka. 

Kalau uoll berminat boleh wasap Ieja. Ieja excited sangat nak share kebaikan berus pencuci muka skinvigorate mary kay ni dengan uoll.

Love💕

Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant


No comments:

Post a Comment