Saturday 5 January 2019

Work From Home

Aktiviti Bersama Anak Zoo Negara 2018


Yang best bila work from home waktu cuti kita boleh adjust ikut masa kita. Selalunya sis akan pergi jalan pada hari weekday. Sebab weekend selalunya ramai yang amat.

Itulah paling yang menyeronokkan bagi sis lepas berhenti kerja. Dulu masa kerja kalau nak bercuti aduhai pening kepala fikir nak cuti. Cuti pun tinggal berapa hari.

Bila kita work from home ni masa kita yang adjust sendiri. kalau nak lebih masa dgn family waktu weekday kita pulun waktu weekend, dan sebaliknya. 

Tapi cabaran work from home ni kita perlu disiplin. Sebab dugaannya sangat besar. Penyakit M akan berleluasa jika kita tak membendungnya. Almaklumlah tiada bos yang memerhati.

Jomlah sis nak share memori penutup 2018 bersama anak2.

Sis hepi bila jadi suri rumah tapi dapat jana income. Dalam kata erti lain kita masih berkerja. Tapi cara kita berkerja, hanya kita yang tentukan.

Dulu masa kecik2 mesti cita2 macam2. Jadi doktor jadi peguan, jadi polis. Tapi bagi mak2 anak dah 3 4 dan 5 ni...mesti cita2 dah tukar work from home. Sebab nikmatnya bersama anak memang seronok.

Especially bila work from home bersama mary kay. Walaupun kita berkerja dari rumah, tapi seronok dengan sisthur, dengan award2 yang diberi dan challenge2 yang ada buatkan kita lebih semangat berkerja walaupun tak de bos di depan mata.

Meh layan gambar





























No comments:

Post a Comment