Wednesday 16 October 2024

Agen Takaful

 



Tak sangka sebenarnya buat takaful ni. Sebab keadaan mendesak, tak tau nak buat business apa dan  terima idea suami untuk buat business takaful. Sebolehnya memang nak kata "no" je dengan semua. Dengan alasan tak pandai nak juallah, tak pandai nak promotlah, tak mo buat sebab banyak kira²lah..... tp sebenarnya mindset je yang berfikir macam tu.  


Asalnya nak masuk AiA ...tapi leader dekat kedah. Its ok je ieja sebab fokus nak buat online. Jadi dari mana pun tak kisah asalkan leader nak layan kita. Leader pun baik dan lembut je. Tapi dalam masa yang sama ada juga ternampak Leader Great Eastern ni promot buat online takaful. Dah aim lah antara  2 company ni


Nak dijadikan cerita, dah banyak benda setle, tapi separuh jalan dalam proses nak register AIA ni ada macam² pulak ceritanya. Makanya terus aim dengan leader agreat Eastern ni


Leader ni proses dan Alhamdulillah setle dari A sampai Z dengan tak de apa² masalah. Agensi pun kat Kajang.. dekatlah jugak. Dan redho dengan rezeki bukan dengan AIA tapi dengan Great Eastern.


Alhamdulillah seronok dengan agensi Al Hamra ni. Mungkin ada banyak hikmahnya dapat agensi yang dekat ni. Alhamdulillah dapat jugak lock achievement dengan Great Eastern ni. Tak sangka juga....dalam kata tak nak xreti takut tu banyak,  improvement dan confident level tu datang dengan sendirinya bila kita dah cari ilmu dan dapat ilmu yang sepatutnya. 


Dalam tak nak tak nak tu dah makin happy buat takaful ni sebab ia adalah business yang kita memberi manfaat pada orang lain. Itulah business yang ieja cari. 


Moral of the story jangan kata No sebelum mencuba. Iye memang tugas sebagai agen ni penuh dengan tanggungjawap. Tapi bila dah ada ilmu tu kita akan rasa excited nak tolong orang lagi. 


Saje je nak share journey kita sikit ye


Ieja

Perunding takaful 

Great Eastern

No comments:

Post a Comment