Friday 21 August 2020

Hilangkan Parut Jerawat Berlubang

Hilangkan parut jerawat berlubang



💖Hilangkan Parut Jerawat Berlubang Dengan Mary Kay💖

Bila dah berjerawat selalunya ada juga parut2 tu muncul. Tapi bila berjerawat ada yang paling menyedihkan berparut sampai berlubang. Tu yang buatkann muka susah sangat nak cover. pakai foundation berlapis-lapis pun tetap nampak. Susah betul nak hilangkan parut jerawat berlubang. Sedih sangatkan. 

Jerawat dah tak de tapi bekasnya masih ada lagi. dalam pulak tu lubangnya. Jadi uoll nak tau tak antara punca kenapa parut jerawat berlubang ni berlaku.

7 Punca Muka Berlubang

1. Muka berminyak tak terkawal
2. Liang pori kotor
3. Hormon tak stabil
4. Toksin dalam badan
5. Jerawat dibiarkan berlarutan
6. Resdung tak dirawat
7. Suka picit jerawat dengan kuku

Hilangkan parut jerawat berlubang ni memang melibatkan kos yang tinggi. Antara rawatan yang selalu perlu dilakukan adalah microdermabrasion, laser dan chemichal peel.

Mary kay juga adalah antara top 3 skincare yang ada menawarkan rawatan hilangkan parut jerawat berlubang dengan cara yang selamat, tidak menyakitkan dan dengan harga yang berpatutan. 

Antara rawatan untuk hilangkan parut jerawat berlubang ini ialah dengan membersih dan mengecilkan pori muka. Sebab tu dalam mary kay set untuk microdermabration  ni ada 2 item iaitu microderm iaitu seperi scrub dan pore minimiser .


Kelebihan Microdermabrasion refine Mary Kay

Hilangkan parut jerawat berlubang

Microdermabrasion refine ni teksturnye sama macam scrub. Tapi ia lebih halus. Berfungsi untuk membersihkan sampai ke dalam pori. Bila kita menggunakan microdermabrasion ni pori kita akan terbuka untuk proses membuang kotoran di dalam pori dan sel2 kulit mati di atas permukaan kulit. Microdermabrasion refine ni hanya perlu digunakan 2 atau kali sahaja seminggu. Bila sel kulit mati di angkut keluar, barulah skin kita akan lebih bersih, parut2 hitam kulit mati akan terbuang dan muka tak nampa kusam lagi.

🌺 Membersihkan kulit muka kita dari sel- sel kulit mati sehingga ke liang pori

🌺 Meningkatkan pertumbuhan sel kulit muka

🌺 Membantu meningkatkan kulit yang sihat dan berseri

Serum Pore Minimiser

Hilangkan parut jerawat berlubang

Pore minimiser salah satu dari jenis serum. Ia perlu dipakai selepas menggunakan microdermabrasion refine. Serum ni perlu digunakan 2 kali sehari iaitu di waktu pagi dan malam. Fungsinye ialah untuk mengecilkan pori yang telah terbuka tadi. Antara kelebihan yang lain juga ialah

🌺 Membantu mengukuhkan kulit

🌺 Membantu mengecilkan pori

🌺Tidak berminyak dan tidak melekit

🌺 Mempunyai formula menyerap dengan pantas dan mampu menegangkan kulit

Jadi set ni memang sangat membantu untuk uoll hilangkan parut jerawat di muka. Kalau uoll tak de parut jerawat berlubang pun boleh juga guna. Kalau uoll ada masalah parut2 hitam ke, atau pori besar ke microdermabrasion ni salah satu alternatif yang boleh digunakan

Jom tengok testimoni2 kawan2 yang telah gunakan set ni. Kawan2 yang lain ni guna set yang lama. Sekarang set yang baru botolnya dah itukar warna pink.

hilangkan parut jerawat berlubang
Hilangkan parut jerawat berlubang

Hilangkan parut jerawat berlubang
Love💕, 

Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant
www.wasap.my/60182294573

FB: ieja faiezah
Instagram: Ieja MK
FB Page: Ieja MK

No comments:

Post a Comment