Friday 27 March 2020

Mengatasi Masalah Blackhead dan Whitehead

💖CARA HILANGKAN BLACKHEAD DAN WHITEHEAD DENGAN BERKESAN💖


Masalah blackhead dan whitehead ni memang jadi masalah utama kebanyakan dari kita. Tak kiralah lelaki ke perempuan. Walaupun ia nampak maslaah kecil tapi kalau dibiarkan makin lama nanti makin teruk. Ramai yang cuba pelbagai cara hilangkan blackhead dan whitehead. Ada yang tak berkesan dan ada tidak berkesan.

Ada yang mampu akan pergi ke SPA sebulan sekali atau 2 bulan sekali untuk buangkan blackhead dan whitehead. Tapi ada juga yang tak nak membazir atau tak de masa ke SPA akan buat dirumah je.

Kalau masa dulu2 ieja pun salah sorang dari yang mengalami masalah blackhead dan whitehead. Selalu ieja akan hadapi masalah di hidung, kening dan dagu. Kalau rajin ieja pegi SPA kalau tak rain buat dekat rumah.

Masalahnya bila nak gi SPA kita perlukan peruntukan masa untuk keluar rumah. Selalunya kalau facial buat ambil masa dalam sejam ke 2 jam. Tapi ieja selalu sangat bz dan rasakan nak kesana sini tu ambil masa. Jadi kadang2 setahun 2 3 kali je sempat ke SPA

Ada juga buat sendiri kat rumah. Siap beli steamer untuk steamkan muka. Tapi bila nak tekan tu Ya Allah sakitnya. Rasa macam tak sampai hati nak buat sendiri. Makanya buat yang mana senang je. Yang susah tu memang buat tak tahu. Paling susah dekat area kening. Tapi cara hilangkan blackhead dan whitehead dengan stem dan korek sendiri rasa sakitlah sangat bagi ieja. Tapi masa tu tak de knowledege, jadi bila steam muka pori dah terbuka memang senang nak buang tapi lupa nak kecilkan pori. Tak buat pun. Terbiarlah macam tu jer pori tu terbuka....Bijak tak😆😆😆😆. Kalau tak kecilkan pori balik pasti kottran akan senang menyumbatkan pori semula

2 2 cara ni kalau salah cara akan menyebab kulit akan menjadi kemerah-merahan. Pernah guna perkhidmatan SPA ke rumah, 2 minggu hidung macam kena dera, merah2 dan luka. Agak2 kalau biarkan 2 minggu tu apa jadi dengan pori kitakan.

Blackhead dan whitehead, pori perlu dibersihkan secara konsisten setiap hari. Sebab habuk dan kotoran akan kita dapat setiap hari.

Tapi sejak dah tau cara hilangkan blackhead dan whitehead dengan cara paling mudah dan tak menyakitkan, dah tak pergi SPA dan steamkan muka.

Sejak berjinak2 dengan menggunakan skincare mary kay ni rasa macam mudah sangat nak hilangkan blackhead dan whitehead ni. Perlukan konsistensi je..Tapi kita basuh muka pun memang setiap hari kan.

Antara item feveret ieja untuk hilangkan blackhead ialah

1. Skinvigorate sonic

cara hilangkan blackhead dan whitehead


Skinvigorate sonic ni umpama macam berus gigi. Kita perlu guna ia setiap hari. Diwaktu pagi dan malam bersama cleanser. Cara hilangkan backhead dan whitehead dengan skinvigorate sonic memang tidak menyakitkan. Brushnye sangat lembut dan halus. Jadi ia mampu untuk tembus ke dalam pori untuk membersihkan kotoran. Kalau dah buat setiap hari mesti pori bersih blackhead dan whitehead pun akan hilang.

Sama seperti kita menggosok gigi. Lagi halus berus yang kita guna semakin mudah ia masuk ke dalam ruang gigi yang sukar ditembusi 

Nak tau lebih lanjut pasal skinvigorate sonic boleh baca dekat link di bawah


2,. Masker

Rutin yang seterusnya yang ieja buat selalu ialah dengan menggunakan masker. 2 masker feveret ieja yang selalu gunakan untuk buang blackhead dan whitehead ialah

Botanical Effect Formula 2

Cara hilangkan blackhead dan whitehead 

cara hilangkan blackhead dan whitehead
Nilah rupanya bila guna masker botanical effect formula 2. Dia akan berwarna putih. Pakai selama 10 ke 15 minit. Lepas dari guna masker tu boleh kita basahkan sedikit untuk menjadi scrub. Waktu nilah kita akan sental secara lembut di kawasan2 blackhead dan whitehead. Best sangat tau guna masker ni. Dia ada bijik2 halus yang bantu untuk kita buangkan sel kulit mati dan bersihkan pori kita

Nak tau detail mengenai botanical effect f2 tu boleh klik link dibawah


Masker botanical effects f2 ni boleh digunakan 2 atau 3 kali seminggu. Kalau konsisten menggunakannya bukan blackhead dn whitehead je yang hilang. Muka pun akan nampak berseri dan tak kusam lagi. Bila lepas guna mesti rasa muka flawless dan bersih sangat.

Charchoal Mask Mary Kay 

Charchoal mask mary kay ni antara feveret jugak. Sebab fungsinya yang super absorb minyak buatkan kulit jarang diserang oleh musuh ketat Miss 'J'.

Cara hilangkan blackhead dan whitehead dengan charchoal ni ialah dengan masker ni akan menyerap seperti magnet kotoran2 yang ada dalam pori. Bila kotoran dah ditarik keluar dan pori bersih blackhead akan kurang muncul jika kita konsisten membersihkan muka kita.

cara hilangkan blackhead dan whitehead
Best sangat masker ni. Cara hilangkan blackhead dan whitehead ni sangat santai dan tak memedihkan. Cuma perlu konsisten untuk hasil yang optimum.

Charchal mask ni boleh guna 2 3 kali seminggu. Hanya 10 ke 15 minit sahaja setiap penggunaan. Selalunya ieja akan gilirkan2kan botanical effect dan charchoal mask ni dalam setiap minggu tu.

Korang mesti cuba tau guna cara hilangkan blackhead dan whitehead dengan mary kay ni. Tak memedihkan dan sangat jimat sebab tak perlu untuk ke SPA.

Ieja sedia nak bantu anda

Love💕
Ieja MK

www.wasap.my/60182294573/blog









No comments:

Post a Comment