Saturday 14 December 2019

Kelebihan CC Cream Mary Kay

💖KELEBIHAN CC CREAM MARY KAY💖

kelebihan cc cream mary kay

Selalu sebut CC cream, BB cream, DD cream dan macam-macam lagilah dan selain dari tu ialah foundation.

Apa pun sebutannya ia tetap untuk nak nampakkan kulit kita flawless, tutup cela dan semestinya nak nampak cantik.

Disebabkan ieja nak ceritakan mengenai kelebihan CC cream mary kay. Jadi tak mo lah sentuh mengenai BB cream ke foundation ke atau yang lain. Sebab nanti banyak2 sangat tak boleh nak hadam pulakkan infonya kan.

CC cream ni singkatan dari  color correcting. Ini bermaksud kelebihan cc cream mary kay ni ialah membetulkan warna kulit kita. Atau lebih mudah difahami ia bermaksud ia boleh membantu menyekatakan warna kulit muka kita.

Tekstur CC cream tu sangat ringan dibandingkan dengan BB cream atau pun foundation.

Sebabkan ieja dah gunakan CC cream Mary kay ni, ieja nak cerita dengan uoll apa yang ieja rasa bila guna cc cream mary kay ni. Tapi sebelum tu ieja nak sharekan apa kelebihan cc cream mary kay ni.

Kelebihan CC Cream Mary Kay

🌺 Mempunyai sun protection SPF 15 

CC Cream ni memberi perlindungan daripada cahaya matahari, Dah siapa ada dengan SPF 15. SPF 15 memang sesuai untuk pakai harian yang kita yang kejap outdoor kejap indoor. Kalau kita tak banyak aktiviti diluar tak perlukan SPF yang tinggi. Sebab bila SPF yang tinggi di gunakan pada keadaan yang tak sesuai akan menyebabkan kulit kita akan cepat tua.

Tapi sekiranya uoll nak outdoor dan memerlukan SPF yang tinggi boleh je gunakan day cream atau sunblok yang mempunyai SPF yang tinggi dan kemudian baru guna CC cream. CC cream ni di kategorikan sebagai kosmetik dan bukan skincare

🌺 Teksturnya Yang Sangat ringan

Kelebihan CC cream mary kay ni yang paling ieja suka ia sangat ringan. Bila pakai tu macam tak guna apa2  kat muka. Bila sapu di muka memang rasa nipis dan ringan sangat. Macam tak pakai apa.  Ieja yang jenis tak suka bermake up ni pun suka guna.

teksturnye yang ringan sesuai digunakan setiap hari. Nampak flawless dan natural beauty je. 

🌺 Mencerah

Kelebihan CC cream ni juga ialah membantu mencerahkan kulit kita serta merta. Muka kita akan nampak berseri je bila gunakan cc cream. Terus flawless dan glowing jer.

🌺 Menutup cela

Fungsi cc cream ni pun lebih kurang sama macam foundation. Cuma cc cream ni lagi ringan tapi masih mampu untuk menutup cela di muka dan lingkaran hitam. Muka akan terus glowing bia guna cc cream ni

🌺 Meminimumkan kemerahan


Bagi mereka yang kulit sensetif dan berjerawat juga boleh menggunakan cc cream ni. Berdasarkan ujikaji 91% yang mempunyai masalah rosasea mengakui kemerahan kulit mereka dapat dikurangkan. 

🌺Menghidrat

Bila menggunakan cc cream ni ai akan terus meresap ke dalam kulit muka kita. CC cream ni mampu menghidratkan kulit kita selama 10 jam. Bila kulit kita mendapat kelembapan yang optimum kulit akan nampak lebih flawless dan glowing jer.

🌺 Kurangkan Tanda Penuaan


Cc cream ni diformulasikan untuk kurangkan fine lines, kecilkan pori dan membantu menentang tanda-tanda penuaan agar kulit nampak lebih muda dari usia

🌺 Mempunyai 4 tona kulit yang sesuai untuk kita

kelebihan cc cream mary kay


Cc cream mempunyai 4 warna tona kulit yang boleh uoll pilih untuk kesesuaian kulit muka uoll

🌺Menyakatakan warna kulit


CC cream ni pun dah namanya color correctorkan. Jadi ia berfungsi menyekatakan warna kulit agar nampak sekata

Best sangat tau guna cc cream mary kay. Kelebihan cc cream mary kay ni buatkan kulit ieja nampak lebih natural beauty dan glowing je. Antara tips nak kulit kita nampak natura dengan make up ialah dengan memastikan kulit muka kita mendapat kelembapan yang secukupnya.
kelebihan cc cream mary kay


Kalau uoll berminat nak dapatkan cc cream bolehlah contact ieja yer

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant

Instagram: Ieja MK








No comments:

Post a Comment