Tuesday 27 August 2019

Skincare Untuk Jeragat

💖SKINCARE UNTUK JERAGAT YANG BERKESAN💖

skincare untuk jeragat


Hi uolls,

Mendapatkan kulit yang bebas jeragat memang menjadi idaman setiap wanitakan. Ada yang sanggup buat apa sahaja untuk hilangkan jeragat. Ada yang sanggup cucuk2, makan2 dan ada yang sampai sanggup ambil kosmetik berbahaya untuk hilangkan kesan jerawat tu.


Tak salah nak hilangkan jeragat tu, tapi kalau boleh biarlah dengan cara yang betul dan selamat dan sihat. Cari skincare untuk jeragat yang boleh membantu sihatkan kulit dan bukan merosakkan kulit dalam jangka masa panjang

Memang betul jeragat susah nak hilang. Tapi kalau kena dengan set skincare untuk jeragat yang betul ia boleh dipudarkan dengan cara yang selamat.

Apa tu jeragat?


Jeragat tu tak menyakitkan seperti jerawat. Tak de merah2 tak de rasa gatal2 atau pedih. Kehadirannya umpama menarik benang dalam tepung. Dalam diam2 je dia datang tiba2 dah berpeta dah kat muka. Boleh ke guna perumpamaan tu..😁😁😁. Ia berwarna coklat atau coklat kelabu dimuka. Kalau ikut kajian American Academy of Dermatology jeragat ni banyak muncul pada wanita berbanding lelaki...😨😨😨. Dan selalunya ia mudah terkena pada mereka mempunyai kulit yang agak kering

Antara punca jeragat ialah:-

🌺 Sinaran UV atau Matahari


Sinaran UV adalah penyumbang utama dalam masalah jeragat. Hakikatnya sinaran UV ni bukan sahaja menyumbangkan pada masalah jeragat sahaja. Ia juga menyumbangkan pada masalah kulit kering, kedutan, kulit tidak anjal dan pelbagai lagi. Sebab tu UV protection amat penting.

Kalau nak tau lebih detail mengenai protection sinaran  UV boleh klik link👇👇👇


🌺 Menggunakan skincare yang merbahaya

Selalunya yang ni jenis nak cepat tak kira skincare untuk jeragat tu bahaya atau tak. Yang penting mereka dapat hilangkan jeragat dalam masa yang cepat. Selalunya set jeragat yang tinggi chemichal ni akan berkesan seawal 1 2 minggu.

Ye kadang2 memang berkesan dalam seminggu 2. Tapi hakikatnya iahilang dipermukaan sahaja kerana telah dihakis oleh bahan2 chemichal. Sedangkan akar umbinye masih ada didalam kulit muka kita. Sebab tu lama kelamaan kulit kita akan menipis dan jadi penih kerana hakisan dari bahan chemichal tu.

🌺 Perubahan Pada Hormon

Selalunya ia terjadi pada mereka yang hamil. Ini kerana mereka yang hamil selalunya. Apabila jerawat muncul di waktu kehamilan ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. 

🌺 Ubat-ubatan

Ubat-ubatan yang membantu kita sedangkn sakit boleh menyebakan jeragat. Ubat anti radang seperti ibuprofen adalah salah satu ubat yang memberi kesan sampingan pada kulit. Antara ubat yang lain ialah antimalarial, anti-epilepsi dan antipsikotik juga boleh menyebabkan peningkatan pigmentasi di bahagian kulit

🌺 Sinaran daripada gadget dan telefon pintar

😨😨😨haaa..... bahaya kan gadget ni. Cahaya dari gadget ni mampu menyumbangkan pada punca jeragat. Dermatologist Dr. Mona Gohara ada mnejelaskan sumber2 cahaya daripada gadget ini boleh bertinak sama dengan matahari dengan merangsang kulit untuk menghasilkan pigmen yang berlebihan

Sebab tu uoll perlukan perlindungan pada setiap hari. siang lebih pada protection dan pada waktu malam perlu merawat kulit kita. 

Skincare Untuk Jeragat Mary Kay


Untuk merawat jeragat kita perlu skincare yang boleh bantu melembapkan kulit dan mencerahkan. Kerana jeragat amat suka dengan tempat2 yang kering.  Kerana jeragat tidak boleh dihilangkan tapi ia boleh dipudarkan. Apabila kulit kita semakin cerah jeragat pun akan pudar. 

kenapa set jeragat mary kay Lumivie sangat membantu untuk memudarkan jeragat?

Sebab bahan-bahannya 

🌺Binchotan Charcoal

Haaa kalau dlm charcoal mask, ade Activated Charcoal. Arang yg bgs utk menarik minyak. Tp dlm Lumivie pulak ade Binchotan Charcoal yg hanya terdapat kt Jepun shj. Sama juga fungsinya, utk bg kulit sentiasa ada cukup hydration dan moist...

🌺Samphire Coastal Plant

Adalah sejenis tumbuhan yg mengumpul air dlm badannya. So ianya mmg sntiasa moisture sbb cukup air. Sbb tu MK guna Samphire utk dijadikan slh 1 ingredient yg ade dlm Lumivie. Dan sbb tu, bg yg pakai Lumivie, kulit rasa 700% lebih moist dr biasa.

🌺Opti-bright complex

Ini adalah formula yg dijumpai oleh para scientist MK ttg ingredients terbaik yg dimasukkan dlm Lumivie. Ia membantu mencerahkan kulit, pudarkan parut dan jeragat dan melindungi kulit dari kusam, gelap dan tona tak sekata. So MK terus paten kan formula ni supaya xde pihak lain yg dpt tiru penghasilan Lumivie ni.

🌺Tahitan Black Pearl

Sejenis mutiara yg hanya terletak di lautan dalam di Tahiti. Mengambil masa yg lama utk membentuk sebiji mutiara. Ia membantu menyihatkan kulit dan mencerahkan. Black pearl ni sgt rare tp bygkan MK sanggup dptkan utk diletakkan dlm Lumivie.

Bestkan set jeragat kali ni. Bukan sahaja mampu untuk memudarkan jeragat dan boleh mencerahkan, malahan ia mampu memberi kelembapan yang optimum. Bila kulit muka dah semakin lembap ia akan menjadikan kulit muka kita lebih nampak fresh

Kalau uolls nak tau lebih detail dan rasa keliru nak pilih yang mana dan nak dapatkan konsultasi percuma. Boleh je terus whatsapp atau call ieja. Nanti ieja akan bantu uoll untuk dapatkan skincare yang sesuai dengan kulit uoll







No comments:

Post a Comment