Thursday 8 August 2019

Business Mary Kay

💖KELEBIHAN BUSINESS MARY KAY💖



Diam tak diam ieja dah buat mary kay selama 2 tahun. Ada turun ada naik. Itu normal dalam business. Bukan business mary kay je. Semua business akan melalui fasa turun naik. Ada yang naik mencanak2 ada yang naik slow tapi maintain, ada yang slow dan tetiba macam tukar gear.

Ieja memang minat business sejak dari dulu. Waktu keje pun buat business. Kalau tak business pun kadang2 buat amal jariah, kumpul order banyak2 lepas tu dapat murah. Memang suka beli pukal sebab selalunya dapat murah. Walaupun kadang2 tu tak dapat untung langsung. Tapi seronok dapat share dengan kawan2 dengan perkara yang baik2.

Disebabkan tekanan hidup dalam membesarkan anak, ieja berhenti kerja sebab nak fokus dekat anak. Sebab kebetulan masa tu keje bahagian IT under projek perlu lebihkan masa dengan keje. Sebabkan tu rasa tak boleh nak bagi komitmen dan rasanya anak2 lagi utama. Memang selama berkerja pun diri, duit semua untuk anak. Kadang2 portion untuk diri kita pun tak de. Handbag pun tak tukar2. Baju pun pakai apa yang ada. Jaga penampilan memang jauh sekali.

Bila berhenti kerja niat memang nak buat business. Selama 3 tahun sejak 2015 memang mencari business yang sesuai. Tapi semua macam tak kena. Dalam masa yang sama tolong en hubby buat business untuk hilagkan bosan. 

Sampailah suatu hari, hati ni di bukakan untuk mencuba mary kay. Memang sebelum ni tak mo sebab dalam mindset dah kata mahal. Tapi sebab dah rasa give up cari kat drugstore skincare semua macam tak sesuai. Tapi bila berkenalan,dengar dan cuba barulah tahu harganya agak mahal tapi sesuai dengan kualiti dan kuantitinya. Sebab satu bekas tu boleh tahan berbulan2.

Lama-kelamaan jadi semakin jatuh cinta pulak dengan produknya dan business plannya. Setiap bulan setiap BC boleh dapat hadiah, ada je produk baru yang kita excited nak cuba dan yang paling penting bila guna ada positif feedback dari kulit dan kalau ada yang tak kena je memang terus contact dengan beauty consultant. Cepat2 beauty consultant tu guide dan betulkan cara kita guna.

Dan akhirnya terjebak dengan business mary kay. Bila buat business mary kay ni hati macam excited nak share kebaikan produk dengan kawan2. Excited nak jadikan ia sebagai income. Sebab nampak business ni senang nak jual dan ada demand dan business flownye boleh pegi jauh.

Semakin hari semakin ramai pulak yang menegur kulit nampak sihat nampak flawless je. Hati ni lagilah rasa berbunga2 dan excited nak jadikan mary kay ni sebagai business tetap.

Sebab tu setiap hari rasa excited nak share di facebook share di instagram dan share pengalaman, info produk semua di blog. Ada je idea nak tulis dan rasa macam2 nak share dengan kawan2.

Walaupun bukan setiap harilah pada permulaannya dapat sale dan terus mencanak-canak sale tapi tetap rasa seronok business mary kay ni. Tipu lah kalau kata semuanya manis, tak de kena perlekehkan, tak de rejection, tak de rasa down. Mesti ada. Tapi Alhamdulillah momentum dan semangat tu tak pernah pudar

Bila buat business yang kita suka selalunya momentum dan semangat akan selalu ada. Perasaan mudah putus asa atau give up terus macam susah nak wujud. Bila dalam keadaan down kita akan semangat nak cari solusi, cari idea dan sentiasa rasa nak terus dan terus dapatkan yang terbaik. Mood nak share atau run business tu masih ada walaupun kadang2 kita kurang semangat dan tak serancak macam biasa. Tapi momentum tak kan hilang terus.

Sebab tu ieja masih lagi semangat nak tolong orang lain untuk dapatkan skin yang sihat. Ieja bukan jenis yang suka make up2 atau pun orang kata melaram. Tapi tetap rasa enjoy joint mary kay. Sebab dalam mary kay bukan ditumpukan untuk nampak cantik make up semua. Tapi lebih mendidik kita untuk dapatkan skin yang sihat dan impactnya akan minimal make up tapi tetap anggun. Dalam mary kay juga ada mengajar kita menjaga penampilan. Dan dari situ ieja rasa confident nak jaga penampilan. Sebelum ni kalau nak pakai lebih2 rasa macam kita over. Tapi sebenarnya kita tak rasa confident dengan diri kita.

Bila kita dah dapt skin yang sihat kita akan rasa lebih konfiden. Rasa nak share dengan kawan2 apa yang best sangat dengan mary kay sampai ieja sendiri fall in love dengan produk dan businessnya. Sambil2 kita menjaga penampilan diri kita.

Kalau uoll tengah cari business, carilah business yang betul2 kena dengan jiwa uoll. Ia akan membantu uoll lebih bersemangat, kerja dengan ikhlas.

Love💕
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant





No comments:

Post a Comment