Thursday 14 March 2019

Untungnya Perniagaan Mary Kay

💘KELEBIHAN PERNIAGAAN MARY KAY💘

perniagaan mary kay


Hi uolls

Alhamdulillah setiap hari di berikan idea dan momentum untuk menjalankan perniagaan mary kay. Nak blogging atau menulis ni pun kena buat apa yang kita minat. Sebab idea akan datang mencurah2 dan tak putus kalau kita buat sesuatu yang kita suka. Contohnya kita wanita yang berjiwa suka melaram suka cantik2 suh pulak buat cerita mengenai kereta ke motor ke, memang struggle nak keluarkan idea2 yang jujur dan ikhlas. Tapi kalau uoll yang wanita yang berjiwa macam tu, itu bukan lah masalahnya. Pastinya ia akan mempunyai ilham utk menulis juga. 

Jangka masa untuk mendapatkan ilham pun tak lama. Dan apa kita nak absorb maklumat mengenai sesuatu produk pun mudah jika kita betul2 minat dengan apa yang kita buat. Jadi untuk berbusiness memang di galakkan buat apa yang betul2 kita minat dan mungkin dari hobi kita boleh menjana pendapatan. Kalau uoll minat berkebun, dari berkebun tu pun boleh menjana pendapatan. Lumayan juga tau. Tapi macam ieja lebih minat untuk menjaga penampilan diri. Tak semestinya kita ni minat make up suka guna lipstick pelbagai color baru boleh dikatakan kita ni berminat dengan perniagaan mary kay ni. Menjaga kulit dan originality kita pun boleh dikatakan kita berminat dengan peluang perniagaan mary kay. Sapa yang suka muka berjerawat kusamkan. Kalau tak suka make up pun nampak wajah bersih pun mesti ramai yang suka. 

Ieja housewife. Tapi sebelum ni berkerja di bidang IT. Pastinya perasaan ingin ada pendapatan sendiri tu membuak2 sebab dah biasa ada income sendiri dan dah biasa banyak keje dibuatnya. Tapi bila jadi housewife dah rasa tak boleh  duduk diam sekadar tengok tv di rumah. Mesti rasa macam useless dan macam bosan walaupun everyday sibuk menguruskan anak2 dan keluarga. nak juga ada isi poket yang kosong ni. Susah juga kalau semua mengaharapkan hubby. Jadi perlulah menjadi seorang yang produktif. Nak2 zaman sekarang ni kos hidup semakin tinggi, jadi perlulah jadi house wife yang berisi dan bukan hanya tin kosong saje. 

Setelah 3 tahun mencari2 perniagaan sendiri, ieja berjumpalah dengan perniagaan mary kay. Ieja memang selalu joint apa2 business yang ada membership. Tak kisahlah MLM ke direct selling ke apa. Asalkan barangnya bermanfaat untuk Ieja. Tapi ieja suka nak beli barang dengan harga yang murah. Asyik minta dengan orang yang jual murah discount pun sebenarnya tak berapa best. Yelah diaorg pun nak berniaga juga. Mestilah nak dapat untungkan. Lagipun business macam ni selalu kawan2. Apa salahnya sekali sekala support kawan2. Hari ni kita tolong kawan esok lusa kawan tolong kita. 

Berbalik dari perniagaan mary kay, apa yang ieja suka ialah nampak realistic untuk jangka masa panjang dan pendek. Yang paling tertarik ialah dengan challenge keretanya. Rasanya banyak juga business yang lain yang bagi inisiatif kereta. Tapi perniagaan mary kay memberi 3 peluang untuk memiliki kereta. As housewife inilah peluang ieja untuk memiliki kereta sebab nak beli sendiri kita tak de pay slip. Tapi mary kay ada pay slip tau. Lagipun kereta yang di offer sangat comel dan sweet. Memang menjentik hati ni nak memilikinya. 

Dalam perniagaan mary kay, ia akan memberi kan 3 jenis kereta. Tapi dah pastinya ada syarat dan challengenye yang perlu dicompletekan. Tapi masih realistik bagi ija untuk mendapatkannya. Yelah selalu challenge2 dari business lain ni offer kereta yang mewah2. Tapi dalam mary kay ada yang mewah dan ada yang sesuai untuk kita guna sebagai kereta kerjaya kita untuk kemana2. Jadi bagi ieja depends pada kita nak grab yang mana seiring dengan kemampuan kita. 

Career car

perniagaan mary kay
yang ni adalah challenge yang paling rendah sekali. Walaupun rendah tapi agak mantap jugalah untuk dapatkannya. Kalau tak kerja keras mana nak dapat hasilnya. Tapi kalau dah tertulis itu rezeki kita, lambat ke cepat ke ia akan menjadi milik kita

perniagaan mary kay

Ini ialah challenge yang kedua. Lagi besar syarat2 nya untuk memilikinya. Tapi kalau hati sudah berkenan kenalah berkerja untuknya. Tapi sangat sweet warna pink soft gitu... Senang nak buat business ni. Turun kete je orang dah tau kita beauty consultant. Itulah yang best.

perniagaan mary kay
Yang ni antara yang top meletop punya. Hope one day akan menjadi milikku...Aminnn...Berangan dan berimpian tu free, tapi lebih bagus di datangkan dengan doa dan usaha lagi. Tak de perkara yang mustahil dengan izinnya.

Untungnyalah perniagaan mary kay nikan . Yes...bukan mudah untuk company bagi kereta kepada beauty consultantnya. Kalau nak beli sendiri pun bukan mudah untuk membelinya, nikan nak company bayarkan untuk kita. Tapi peluang sentiasa ada untuk kita memilikinya.

Doakan ieja untuk dapat apa yang di impikan. Setiap orang memiliki peluang, bila dh doa usaha dan tawakal, percaya rezeki Allah yang tentukan. Tapi sekurangnya kita mencuba dan berusaha dan bukan hanya pandang sahaja.

Uoll pun mempunyai peluang untuk memilikinya jika menjadi beauty consultant. mana tau rezeki uoll. Jika berminat boleh contact ieja.

Love💕
Ieja
Mary Kay Beauty Consultant
0182294573

FB: ieja yusof
Fb page: Independent Mary Kay Beauty Consultant Ieja Faiezah
Instagram: Ieja MK



No comments:

Post a Comment