Wednesday 13 March 2019

Kelebihan Day Cream SPF 30 TimeWise 3D Mary Kay

🌞DAY CREAM SPF 30 TIMEWISE 3D MARY KAY🌞


day cream spf 30 timewise 3D mary kay

Hi uolls

Pagi-pagi dah keluar gi kejekan. Yang housewife pagi2 dah sibuk hantar anak ke sekolah kemas rumah sidai kain dan macam2 lagilah kerja yang perlu dibuat tak kisahlah yg house wife atau berkerja. Masing2 ada tugas hakiki masing2.

Sebelum memulakan kerja dah siapkan ke muka tu dengan sunscreen protection. Negara kita ni cuaca khatulistiwa ni mesti ada panas hujannya. Tambahan sejak kebelakangan ni waktu siang pun panas lit2 sungguh. Uoll perlukan protection untuk pastikan kulit uoll sentiasa lembap dan tak cepat kering. Sebab kalau kering memang cepat tanda2 penuaan tu akan muncul. Kalau bagi yang duk pejabat je sunscreen protection yang SPF 15 pun dah mencukupi. Sebab nanti kita akan terdedah juga dengan cahaya matahari. Tapi kalau ada keluar masuk kita galakkan guna yang SPF 30 pun dah ok. kalau uoll tak de idea day cream SPF 30 Timewise 3D mary kay antara cover untuk perlindungi UV dan juga mempunyai pelembap

Walaupun sis hanyalah seorang housewife, sis akan apply day cream SPF 30 timewise 3D mary kay setiap hari. Sebab tugasan sis hantar anak, masak, angkat kain pun banyak terdedah dengan sinaran UVA dan UVB.

Apa tu yer sinaran UVA dan UVB ni.???


🌞 UVB sinaran yang menyebabkan sunburn
🌞 UVA sinaran yang jauh masuk ke dalam kulit muka kita dan boleh menyebabkan kedutan kulit dan risiko kanser kulit.

day cream SPF 30 timewise 3D mary kay


kenapa perlu pilih day cream SPF 30 timewise 3D Mary Kay


🌞 Ada perlindungan UVA dan UVB
🌞 Mempunyai pelembap mengikut jenis kulit
🌞 Mempunyai formula anti penuaan
🌞 Mempunyai formula pencerahan
🌞1 tiub boleh tahan 6 hingga ke 8 bulan.
🌞 Sunscreen yang mempunyai broad spectrum sunscreen

Uoll tau tak apa tu broad spectrum sunscreen. Kalau nak tau ia adalah sunscreen yang cover untuk melindungi UVA dan UVB. Jarang tau sunscreen yang cover untuk kedua-duanya. Selalunya sunscreen akan cover untuk UVB iaitu sinaran yang menyebabkan sunburn sahaja. Tapi day cream SPF 30 timewise 3D mary kay cover untuk kedua-duanya.
day cream SPF 30 timewise 3D Mary kay


Mencegah lebih baik dari merawat. Bila merawat kalau dah agak teruk pasti ambil masa untuk mengubatinya. Lagipun muka kita nak guna lama. Kita pun mesti tak mo muka nampak tua dari usiakan. Mesti nak nampak muda dari usia. jadi perlulah usaha untuk mencegah dari terjadinya sunburn dan kedutan2 yang boleh nampak tua.

Kalau uoll nak try sis akan bantu uoll untuk dapatkan day cream SPF 30 timewise 3D mary kay. Formula yang mana yang sesuai untuk kulit muka uoll. wasap atau call je sis bila2 masa

Love💕

Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant
0182294573

FB: ieja yusof
FB page: Independent mary kay beauty consultant Ieja Faiezah
Instagram: Ieja MK





1 comment: