Thursday 21 March 2019

Allah Duga Sebab Sayang

🚗KERETA OH KERETA🚗




Tak de hidup yang tidak ada dugaan. Walaupun kita berada di atas di bawah atau pun di tengah yang baru nak merangkak mencapai kejayaan.

Begitu jugalah dengan ieja. Awan tak selalunye cerah. Up and down dalam hiduup tu dah jadi satu lumrah.

Kali ni di duga dengan kereta yang asyik problem. Rasanya dah nak dekat 2 bulan kereta asyik masuk keluar worksyop. Tapi masih bersyukur walaupun ada problem dengan kereta tapi masih boleh bergerak lagi. Cuma takut di biarkan lagi melarat. Sebab ada leaking minyak.

Mula2 hantar woksyop almost 2 minggu untuk dibetulkan. Katanya kena bawak enjin turun. Jadi selama 2 minggu survivelah share kereta dengan hubby. Dengan masa tu ada kenduri di kampung. Nak tak nak terpaksa push worksyop untuk cepat disiapkan. Lepas balik dari kampung tu hantar balik kereta ke worksyop. Amik masa dalam 3 hari.

Lepas siap bawaklah balik kereta. Sehari guna ada bau macam hangit pulak. Lepas di tanya dengan worksyop mungkin ada leaking lepas tu jatuh ke ekzos. Ok lepas tu hantar semula kereta tu. Bila dah hantar amik semula bau hangit dah tak de sangat tapi ada leaking semula.

Macam2 dugaan dalam hidup ni. Tapi kita perlu percaya Allah menguji kita sebab dia sayangkan kita dan mungkin ingin memberi hadiah yang lebih besar untuk kita. Selain tu mungkin jadi pengajaran kepada kita supaya lebih mengingatinya. Elakkan dari merugut dan cuba berfikiran positif. Kita pun perlu sentiasa bersangka baik dengan Allah. InsyaAllah yang datangpun akan baik2

Dugaan juga boleh menjadi pendorong untuk kita lebih bersemangat dan berkerja keras untuk mencari rezeki. Bila kita tahu kita lebih memerlukan kita boleh berkerja keras untuk mendapatkannya. Berdoa dan terus berusaha supaya usaha kita diberkati.  Itulah kelebihan berbusiness. Kita ada alternatif untuk berusaha lebih untuk mencari pendapatan lebih.



Semoga usaha kita diberkati

Aminnn


No comments:

Post a Comment