Saturday 16 February 2019

Produk Hilangkan Jeragat

Selain dari jerawat, jeragat juga adalah masalah kulit muka yang ada. Tapi antara jerawat dan jeragat muka, jeragat lagi susah nak hilang dan hakikatnya ia tidak akan hilang tapi boleh dipudarkan. Sebab tu bagi mereka yang  mengalami muka jeragat perlu dapatkan produk hilangkan jeragat dengan segara.

Apa Itu Jeragat?

produk hilagkan jeragat
                                        

Jeragat ini ialah tompok2 kecil yang memenuhi bahagian muka seperti pipi dan dahi dan sekitar muka. Warnanya lebih gelap dari warna kulit asal kita. Bila dah kena jeragat kulit muka kita pun akan nampak tak sekata.

Selain dari jerawat, jeragat juga adalah sesuatu masalah kulit muka yang agak menakutkan. Sebab tu bagi mereka yang  mengalami muka jeragat muka perlu dapatkan produk hilangkan jeragat dengan segera. Kerana makin lama ia akan makin merebak tanpa kita sedar


Punca Jeragat

Penjagaan Asas kulit muka

Kalau kita tak amalkan penjagaan asas kulit Ini sangat memberi peluang pada jeragat untuk bermaustautin di muka kita. Sekurangnya uoll perlu mencuci muka dan memakai pelembap sekurangnya 2 kali sehari untuk menhindari jeragat di muka

Keturunan

Jeragat juga boleh disebabkan oleh keturunan. Jika mak uoll atau family uoll ada jeragat dimuka, uoll perlu alert jeragat di muka uoll juga

Usia

Semakin kita berusia , semakin tinggi risiko kita tumbuh jeragat. Kalau kita culas membuat penjagaan kulit muka, memang mudah jeragat muka merebak.

Cahaya Matahari

Setiap orang akan mempunyai tona kulit muka tersendiri yang di kenali sebagai pigmen yang dipanggil melanin. Ia dipengaruhi sepenuhnya oleh sinaran UV atau matahari. Semakin banyak terdedah kpada sinaran UV semakin banyak melanocytes menghasilkan melanin. Melanin ni berfungsi melindungi kulit kita dari supaya sinaran UV. Bila dah terlebih sinaran UV kulit kita akan mendapat lebih pigmen melamin dan menjadikan kulit kita mudah mendapat jeragat. Jeragat muka ni lebih mudah terjadi apabila umur kita sudah meningkat.

Perubahan hormon

Perubahan hormone juga boleh menyebabkan punca jeragat untuk wanita. Antara penyebabkan jeragat ialah pil hormone, mengandung, melahirkan anak, dan ada sesetengah ubat menjadi punca jeragat. Ada sesetengah wanita bernasib baik jeragat akan hilang apabila kembali stabil. Tapi ada juga yang tak bernasib baik jeragat berluasluasa.

Alat solek / produk kecantikan berkualiti rendah

Alat solek kualiti rendah atau timbang kilo yang banyak di jual sekarang boleh menyebabkan punca jeragat. Ini kerana kebanyakan bahan ini terdapat bahan yang menghakis kulit dan boleh menyebabkan sinaran UV meresap  kedalam kulit. Sebab tu kita perlukan produk hilangkan jeragat yang tidak merosakkan kulit supaya ia bukan sahaja cantik, malahan ia semakin sihat.

Hypothyroidism

Ia dimana kelenjar tiroid gagal berfungsi dan menyebabkan ketidakstabilan hormon tiroid dalam tubuh akan menjadi rendah. Ia akan berlakunya masalah pigmentasi dan jeragat.

     Phototoxic

       Allegic kepada alahan kaedah rawatan perubatan, seperti kimo

Jeragat boleh di rawat jika ia menggunakan produk hilangkan jeragat yang sesuai dengan kulit kita. elakkan menggunakan produk yang boleh menghakis kulit. Ia akan memberi kesan yang teruk dalam jangka masa yang panjang.

Produk hilangkan jeragat


Love
Ieja MK
Mary Kay Beauty Consultant









No comments:

Post a Comment