Monday 11 February 2019

Perfume For Women

Perfume For Women Mary Kay Bella Belara.


Wanita memang suka yang wangi2. Kalau bab pilih perfume for women pun mesti cerewet. Kalau boleh nak yang perfect baunya. Tak kuat sangat tak sweet sgt, kalau boleh orang kata nak ngam2 soi jelah dengan bau badan.

Perfume for women pun banyak jenis juga dipasaran. Sampai ada yang rege ribu riban pun ada. Tapi kita  beli harga yang kita mampu. Tak semestinya yang murah tu tak berkualiti.

Kebetulan bulan ni memang bulan wangi wangian. Sampai 3 jenis perfume for women ni promo. Dengan dapat free gift pen  diamondlah, free gift clutch lah. Memang memancing hati kewanitaann ku.

Tapi hari ni sis nak cerita yang limited edition yang dpt clutch free. Namapun dah nampak mewahkan. Bella belara. Dah tentulah  baunya semewah namanya

Bella belara adalah perfume for women yang limited edition. Sebelum ni pernah di keluarkan tapi habis di pasaran dan kini ia keluarkan semula dengan free clutch. Barang-barang mary kay kalau limited edition memang selalu laku keras.

perfume for women

Bella Belara perfume ni jenis EDP. Tak faham apa tu EDP atau Eau De Parfum. Meh sis share jenis-jenis perfume 👇👇👇
perfume for women
EDP ni bertahan 6 hingga 8 jam. Jadi Bella Belara ni boleh bertahan lama sebab ia jenis EDP. Tapi EDP ni memang pada mula sembur ia akan bau kuat sikit. Sebab ia nak bertahan lamakan. Lama-lama nanti bila dah well blend dengan kulit kita ia akan keluar jadi bau sebenarnya. Jadi tips untuk untuk dapatkan bau yang betul. Jangan kita sembur lepas tu bau. Nanti baunya agak kuat. Biarkan seketika dan nanti kita bau semula.

Yang bestnye Bella Belara ni mula2 kita spray akan bau buah mandarin, strawberry leaves, nectarine, apricot dan cassis. Bila dah blend dengan bau badan kita ada bauan rose petal, freesia, lily of the valley, ylang dan jasmine, Selepas beberapa jam ada bauan blonde wood, sandalwood, vetiver Moss. Bestkan. Baunya akan bertukar selepas kita gunakanya. Makin diguna makin best baunya.

Bau Bella Belara ni exclusive tau. Macam bau orang 'have-have' AKA orang kaya. Selalukan orang kaya ni kan baunye elegance, bauan yang mewah dan bila bau tu terasa mahal. Bukan selalu kita dapat bau macam tu dan ia agak rare  dan tak dapat nak describenya. tapi bila orang sebelah lalu memang toleh 2 kalilah kebelakang.


Antara tips sis nak share supaya perfume kita akan tahan lama ialah


💓 Kalau kita sembur perfume dipergelangan tangan, jangan sesekali digosok ke pergelangan di sebelahnya. Ni nanti akan membuatkan bau tu berkurangan. Sebagusnya setelah disembur biarkanlah ia

💓Sembur pada kulit. Di galakkan di sembur di bahagian terdedah pada udara seperti leher, pergelangan tangan dan siku. Jika ia disemburkan pada baju ia boleh menyebabkan baju rosak dan bauya tidak sama seperti kita guna dikulit

💓 Cara simpanan minyak wangi ialah pada suhu bilik. Jangan disimpan di tempat terlalu sejuk atau terlalu panas. Ada juga antara kita menyimpan minyak wangi di dalam kereta. Disebabkan suhu yang bertukar-tukar didalam kereta akan menyebabkan baunya akan berubah.

💓 Tak perlu beli botol besar untuk perfume kerana oksigen adalah musuh besar pada perfume. jika terlalu besar mungkin terdedah kepada oksigen boleh menyebabkan skala haruman pada perfume boleh berubah. 50ml dah memadai

Now bolehlah uoll praktikkan supaya perfume uoll boleh tahan lama.

Nak tengok tak clutch yang sis cakap free tu bila beli perfume for women ni. Besar juga tau


Cantikkan. Kalau tak guna guna as a clutch boleh juga nak guna untuk bag skin care ke atau apa2 je pun boleh. Tapi yang penting bagnya pun cantik, perfume pun wangi.

Kalau uoll nak dapatkannya boleh contact sis ye. Barang Mary kay ni tak de jual dekat kedai-kedai. Hanya boleh dapatkan dengan beauty consultant yang berdaftar je. Boleh contact sis 👇👇👇



Love💓

Ieja MK
Mary Kay Independent Beauty Consultant
018 2294573

Fb: Ieja Yusof
Fb Page: Mary Kay Independent Beauty Consultant Ieja Faiezah
Instagram: Ieja MK





No comments:

Post a Comment