Monday 18 February 2019

Business Mary Kay








Dari dulu memang suka berniaga. Diam tak diam dah nak masuk 4 tahun sis berhenti kerja since tahun 2015. Memang mula2 rasa takut untuk berhenti kerja. Yelah komitmen memang tinggi. Hubby pulak kerja sendiri. Ada up and downnye.

Tapi Alhamdulillah berkat niat nak harmonikan family, jaga anak2 perjalanan di permudahkan. Sementara berhenti kerja dan tak de idea nak business apa, sis tlg hubby buat MyIptv. Alhamdulillah ada rezeki untuk sis dengan anak2 di situ.

Tapi dalam hati pun masih terdetik, syoknya jika ada business sendiri. Ada pencapaian, ada nampak kita punya kerjaya. Dalam menolong hubby business, sis ada buat macam2 percubaan business. Dari produk makanan, supplemen, makanan kesihatan tapi tak nampak hasil dan jiwa macam  tak semangat.

Selalu cakap dengan hubby dah cuba tapi macam tak nampak apa lagi. Tapi hubby cuma senyum je, kata buat je business dengan dia. Of course lah sis akan bantu dia, cuma jiwa ni masih mencari sesuatu yang boleh gantikan career yang ditinggalkan. Bagi sis mungkin belum berjumpa rezeki untuk sis lagi.

Tapi pada bulan 2 tahun 2018, sis telah ditemukan dengan skin care mary kay. Asalnya memang sebagai pengguna. Tapi cakap dengan beauty consultant tu, akak ni memang tak pandai make up, sekarang ni nak guna skin care je sebab sekarang rasa semua skin care tak sesuai. Tu yang nak cuba mary kay. Tapi akak ni minat berniaga dan sedang mencari peluang juga. Mana tau kot serasi boleh terus buat business. Lagipun sis suka beli barang dengan harga yang murah. Tapi kalau kita asyik nak minta kurang dengan orang tak sedap lah kan. Orang pun keluar duit modal juga untuk business. Sebab tu sis ni kalau ada yang perli joint membership boleh dikatakan semua yang ada tu sis jadi membership. Sebab nak dapat discount lebih

Dari sehari kesehari rasa macam seronok dengan mary kay. Jiwa jadi tertarik dengan business marketingnya, sisterhoodnya,  dan banyak peluang sis untuk hadirkan diri ke kelas. Maksudnye jalan tu dipermudahkan. Sis ikut flow je. Sampai suatu masa sis dah mula seronok sharing, dah seronok blogging semula, rasanya macam idea tu ada cuma kadang2 berkembang atau relevan ke tak je. Jarang sekali lah moentum berkurang. Tapi mustahillah kan kita sentiasa bermotivasi je kan. Mestilah ada up and down je. Tapi perkara tu dapat direcover secepat yang mungkin. Dalam erti kata yang lain, director sis memang ikut sis rapat2. Cuma ada rezeki atau tak je.

Alhamdulillah, bulan ni genap setahun sis menjadi beauty consultant. Ada pahit manis yang sis harungi. Tapi Alhamdulillah momentum masih lagi boleh bertahan. Keseronokannya sebab bila berada dalam Mary Kay sis nampak terang BIG WHY kenapa sis joint Mary Kay dan apa yang sis nak. Biarlah ada orang lain yang baru setahun tapi pangkat dah director dah dapat itu ini. Mungkin perjalanan rezeki kita setiap orang berbeza. Jangan samakan diri kita dengan orang lain. Allah dah mengatur rezeki kita setiap insan tu. Allah lebih tahu waktu bila rezeki kita tu akan patut diberinya.

Always positif dan berharap impian sis akan tercapai. Orang yang berjaya jutawan tu pun dah berapa kali jatuh bangunnya. Jadi untuk kita yang baru nak up ni perlu lebih tabah dan tidak putus semangat.

Doakan sis untuk berjaya dalam apa yang sis impikan

No comments:

Post a Comment