Friday 28 December 2018

Pori Besar Diwajah

Pori Besar Di Wajah Semakin Nampak

pori besar diwajah
Setiap orang pasti akan mengalami masalah pori besar diwajah. Kadang2 bila pori dah kelihatan besar kita pakai make up pun nampak tak cantik. Especially ia terkesan dan nampak bila kita menggunakan foundation. Akan menjadi masalahnya lagi bila kita menggunakan barang kosmetik yang boleh menyumbatkan pori.

Nak tau tak kenapa pori besar diwajah?

Antara puncanya ialah

  • Genetik iaitu keturunan
  • Kulit yang berminyak berlebihan akan membuatkan minyak akan banyak berkumpul di liang pori.
  • Penuan - Apabila kulit mengendur, ia akan membuatkan kulit kita akan tertarik kebawah. Ini akan menampakkan pori membesar dan ketara

Penyelesaiannya

  • Menggunakan microdermabrasion refine - Teksturnye seperti scrub. Tapi ia sangat halus dan membantu menghaluskan kulit, membuang kotoran yang telah menutupi liang roma daripada tersumbat. Bila digosokkan di area yang mempunyai blackhead dan whitehead ia akan menjadi bersih dan di polish. Apabila pori kita dah bersih barulah kita perlu rapatkan ia semula.
  • Pore minimiser - tugas pore minimiser untuk pori besar di wajah pula ialah berfungsi mengecilkan semula pori yang terbuka dan sebagai protein untuk kawasan pori supaya ia lebih anjal, tegang dan membuatkan pori semakin rapat semula.
Set microderm refine dan pore minimiser sangat membantu untuk merawat pori besar diwajah. Selain itu ia membantu membuang kotoran yang tersumbat di pori seperti whitehead dan blackhead dan membantu menyingkirkan parut2 jerawat yang degil. Yang paling best set ini juga mempunya anti aging. Memang betul2 untuk menegangkan kulit.
pori besar diwajah

Tapi cara pemakaiannya mestilah dengan cara yang betul. Microderm refine perlu di pakai bersama pore minimiser, tetapi pore minimiser boleh dipakai tanpa microderm refine. Ini kerana microderm refine tugasannya ialah membuka pori2 dimuka, sekiranya kita tidak menutupnya semula dengan pore minimiser ini akan menyebabkan pori2 itu terus terbuka dan akan menyebabkan ia tersumbat. Tetapi hasil yang optima jika ia dipakai bersama2. Kedua-duanya boleh digunakan selama 6 bulan. Sangat berbaloi 

Sis dah cuba dan dah merasai kelebihannya. Jika uoll pun nak try boleh contact sis ye




Love❤️
Independent beauty consultant
Www.wasap.my/60182294573

No comments:

Post a Comment