Monday 24 September 2018

Testimoni Produk Mary Kay

Kulit Eczema Hampir Putus Asa: Testimoni Produk Mary Kay 

Testimoni produk mary kay
Kerana eczema Ika hampir putus asa untuk merawat kulit mukanya. Dia merasakan dirinya tidak berpeluang untuk cantik seperti orang lain. Tahap keyakinan diri juga semakin kurang, hingga merasakan ingin berselubung ke tempat kerja

Begitulah perasaan Ika ketika kulit mukanya semakin lama semakin teruk. Ika mengidap eczema selepas melahirkan anak sulongnya. Kulit mukanya menjadi sangat sensetif. Tidak boleh memakai sebarang produk, nanti akan naiklah bengkak2, gatal2 dan merah2 di muka.

Sebelum ni Ika memakai produk*n---- dari drugstore iaitu cleanser dan krim malam. Pada masa itu kulitnya masih ok lagi. Tapi biasalah naluri perempuan ingin lebih cantik. Bermula lah episod mencuba pelbagai produk. Ika selalunya tidak ada masalah menggunakan cleanser, Tapi bermasalah apabila memakai krim atau serum. Mulalah ia naik gatal2.

Produk terakhir yang sekali yang Ika gunakan sebelum mukanya breakout ialah serum dari produk viral.  Ika menggunakannya hampir sebulan. Lepas sebulan muka naik gatal-gatal yang teruk. Waktu ini Ika dah nekad xmo pakai apa2 lagi produk. Bedak semua pun Ika stopkan juga. Disinilah bermulanya Ika merasa down sangat. Malu untuk berjumpa dengan orang. 

Yang paling menyedihkan produk yang Ika pakai itu ialah produk peeling. Bayangkan betapa kesiannya muka Ika pada waktu itu dengan kulit yang eczema di tambahkan dengan peeling produk. Bertambah teruk keadaan kulitnya.

Disebabkan terlalu down Ika membuat research mengenai skin care produk. Hampir berbulan juga Ika mengambil masa. Pelbagai produk dipasaran sampai dia sendiri keliru untuk memilihnya. Sampailah satu masa Ika terjumpalah nordiana punya fb  iaitu rakan sekolahnya. Diana ni juga mempunyai sejarah kulit muka yang agak tidak sihat juga suatu masa dahulu. 

Tapi disebabkan dia melihat kulit muka Diana cantik dia rasa terpanggil untuk mencuba produk yang Diana guna. Diana menggunakan mary kay pada waktu itu. Ika mencari maklumat lebih detail mengenai mary kay. Bila di buat research tengok harga mary kay ni boleh tahan lah juga mahalnya, Ika pun masih keliru untuk mencubanya. Dalam masa yang sama dia cuba mencari produk yang murah sikit. Tapi masih ragu2 untuk mencubanya.

Tapi Ika tidak berhenti mencari maklumat mengenai Mary Kay. Ika melihat  testimoni produk mary kay dan ingredient mary kay amat berbaloi dengan harganya, jadi dia tertarik untuk mencuba. Dia juga amat tertarik dengan muka diana yang nampak flawless setelah menggunakan Mary Kay yang dahulunya agak teruk

Akhirnya Ika berhubung semula dengan Diana kerana tertarik dengan testimoni produk mary kay nya dan minta nasihatnya untuk menggunakan produk mary kay. Ia mulakan dengan treatment set Iaitu Botanical effect cleanser (BE) dan oil free hydrating gel (OFHG). Pada permulaannya muka Ika nampak lebih berminyak. Ika rasa putus asa, ia merasakan produk mary kay ni pun tak sesuai dengan kulit mukanya.
testimoni produk mary kay

Setelah di selidik dan di amati, rupanya Ika ada mencampurkan penggunaan produk Mary Kay dengan penggunaan produk bedak yang lain. Diana pun menasihati Ika untuk menggunakan  cleanser sahaja dan stop ofhg dan bedak dan semua yang lain. Alhamdulillah kulit muka Ika menampakkan perubahan yang positif. Akhirnya ika mendapat testimoni produk mary kay dari diri dia sendiri

Setelah berjaya dan nampak positif, penggunaan treatment set, Ika baru melangkah lagi setapak dengan mengambil full set botanical effect (BE). Dalam masa yang sama Ika tidak meninggalkan moisturizer OFHG. Kulit muka Ika semakin sihat dan makin positif selepas  9 bulan.

Perjalanan Ika untuk mendapatkan kulit yang cantik akhirnya berjaya. Dengan sikap tidak putus asa, konsisten dan mendengar nasihat dari beauty consultant Mary Kay telah membuahkan hasil. Walaupun mengambil masa, tapi ia memberi kesan yang cantik dan sihat secara semula jadi. Keyakinan diri Ika pun semakin bertambah untuk berhadapan dengan orang ramai. 

Kini Ika bukan sahaja pengguna kepada Mary Kay, Ika juga telah menjadi beauty consultant Mary Kay. Testimoni produk mary kay Ika amat menerujakan saya untuk berkongsi kebaikannya kepada semua

Kalau Ika boleh merawat mukanya, pasti anda pun boleh. Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut boleh klik link di bawah untuk whatsapp. Saya sedia bantu anda untuk mendapatkan kulit yang lebih sihat dan cantik





No comments:

Post a Comment