Wednesday 19 September 2018

Set Untuk Muka Breakout

Set Penjagaan Untuk Muka Breakout

muka breakout
Di zaman yang serba canggih ni, memacam produk dapat diwujudkan. Termasuklah produk kecantikan. Kecantikan dan wanita memang tidak dpat dipisahkan. Pantang dengar dapat memutihkan kulit, melicinkan kulit dan ada yang kesan seawal 3 hari dah dapat kulit yang flawless. Memang teruja mendengarnya.

Tak dinafikan saya juga kadang-kadang terpengaruh dengan iklan-iklan yang lalu lalang di wall. Siapa tak nak kan kalau tengok muka orang tu gebu, putih licin. Especially yang macam saya ni memang ada masalah kulit kusam, blackhead, whitehead. Memang kalau boleh nak putih gebu licin je.

Tapi tahu kah kita kulit muka kita ni amatlah sensetif. Dari segi pemakanan, hormon, aktiviti harian dan apa yang kita guna untuk membersihkan muka amatlah mempengaruhi kulit muka. Kalau dibiarkan atau salah menggunakan produk akan membuatkan muka kita akan lebih teruk.

Kebanyakan produk-produk yang instant untuk cantikkan kulit itu mempunyai bahan kimia yang tinggi seperti merkuri. Memang adakalanya ia berkesan cantik dalam masa yang terdekat. Tapi dalam jangka masa panjang ia merosakkan kulit muka kita.

Disebabkan produk-produk ini  kulit kita menjadi breakout teruk. Jerawat tumbuh merata. Sensetif, kulit seperti terbakar, mengelupas dan pelbagai lagi akibatnya. Jika simptom-simptom tersebut telah ada, haruslah kita ambil langkah berjaga-jaga supaya kulit muka kita dapat di selamatkan.

Untuk mereka yang mempunyai masalah kulit muka breakout. Hendaklah berhenti dari menggunakan produk-produk yang tidak pasti isi kandungannya, tidak pasti penyelidikannya. Carilah produk yang mempunyai research and development dan memenuhi piawaian kualiti dan keselamatan.

Antara salah satu usaha untuk mendapatkan kulit muka yang sihat semula ialah dengan memilih Mary Kay. Mary kay adalah salah satu produk kecantikan yang bertaraf international dan mempunyai piawaian kualiti dan keselamatan pengguna yang tinggi. Ia direka khas mengikut keperluan kulit dan kehendak pengguna.

bagi mereka yang mempunyai masalah kulit muka breakout juga mempunyai solusi dengan Mary Kay. Ia di panggil treatment set. Treatment set ini pula terbahagi kepada 2 iaitu

1- Untuk mereka yang masalah muka breakout di sebab semulajadi seperti hormon, ubat - ubatan dan pelbagai lagi


2- Untuk mereka yang masalah muka breakout kerana produk peeling

Kedua-dua punca ini mempunyai set treatment yang berbeza. Bolehlah whatsapp dengan saya jika ingin mengetahui lebih lanjut. Treatment set ini juga akan di customizekan mengikut keperluan dan masalah kulit muka


Sebelum untuk kita mencantikkan semula kulit muka kita, perlulah dirawat dahulu kulit yang sudah rosak atau tidak sihat. Setelah di rawat dan sihat bolehlah kita menyusul untuk lebih mencantikkan ia. Sama juga seperti kita luka, Pada mulanya perlulah di rawat lukanya supaya tidak berdarah lagi  dan kemudian disusuli dengan menjaganya sehingga sembuh.

Secara amnya treatment set mary kay adalah terdiri dari pencuci muka, pelembap dan ubat jerawat. 3 item ini sahaja sudah cukup untuk merawat kulit yang rosak. Tapi perlulah diingatkan, ia bukanlah seperti peeling produk yang yang mempunyai bahan kimia yang tinggi yang hanya mengambil masa yang singkat untuk cantik. Mary kay adalah organik produk yang selamat digunakan.

Sudah ramai yang telah berjaya menyembuhkan muka yang breakout kepada kulit muka yang lebih sihat. Bila muka kita sihat, wajah kita akan lebih nampak cantik secara semulajadi. Antara yang pernah menggunakannya dan mendapat hasil.



Setiap masalah pasti ada solusinya. Cuma kita yang perlu bijak memilih yang mana sesuai dan selamat untuk diri kita. Pastikan pilihan kita itu adalah pilihan yang terbaik untuk jangka masa panjang.

Saya sedia membantu anda yang ingin mendapatkan skin care dari mary kay. Anda bolehlah menghubungi saya seperti nombor dibawah. Saya sentiasa ingin membantu

www.wasap.my/60182294573/marykay






No comments:

Post a Comment