Monday 3 September 2018

Produk Peeling

Anda Memakai Produk Peeling Atau Tak?

produk peeling

Ramai antara kita yang amat taksub untuk dapatkan kulit cantik, gebu, putih, glowing dan pelbagai lagi. Ada antaranya ia mengambil masa hanya 3 hari untuk nampak putih dan glowing. Adakah produk-produk ini organik atau mempunyai bahan kimia yang kuat untuk mendapatkan keputusan yang segera. Adakah produk ini di kategorikan sebagai produk peeling?. Apa yang kita faham mengenai produk yang sebegini.

Apa itu peeling produk?

produk peeling
Kebanyakan produk peeling akan ada pencuci muka, pelembap muka dan krim malam. Terdapat pelbagai jenis dan krim terdapat di pasaran. Peeling produk ini merupakan produk penjagaan wajah berasaskan pengelupasan. Kesan dari pengelupasan ini akan menyebabkan kulit kita akan menjadi lebih nipis dan bukan di rawat dari dalam. 

Peeling produk ini ada yang kesannya mengelupas serta merta. Namun ada juga yang bertindak perlahan dan kita sendiri tidak sedar akan proses pengelupasannya 

Cara mengenal pasti peeling produk

Produk peeling ini selalunya akan di jual secara online atau di kedai jamu. Ia tidak akan di jual di drugstore seperti watson atau guardian atau farmasi. 

Kesannya juga sangat awal. Ada yang hanya 3 hari sudah nampak kesannya. Ada juga yang kesannya 1 - 4 minggu. Kesan bahan kimia di atas muka kita akan menjadikan kulit kita terhakis. 

Kenapa produk peeling tidak baik untuk wajah


Produk peeling ini tidak baik untuk wajah ialah kerana ia akan menyebabkan lapisan kulit kita akan menipis. Bila kulit kita menipis ia akan menyebabkan ia mudah terdedah dengan sinaran UV. Sinaran UV ini adalah merupakan faktor utama pembentukan jeragat. Sinar UV ini akan membentuk tompok hitam pada lapisan kulit paling dalam dan semakin menebal sehingga ia membentuk jeragat.

Kulit yang semakin menipis akan menyebabkan wajah kita menjadi semakin sensetif dan mempunyai tahap anti radang yang rendah serta amat sukar untuk menentang bakteria. Ini akan menyebabkan punca kepada jerawat

produk peeling
Kita amatlah tidak digalakkan untuk menggunakan produk peeling ini. Mungkin ia boleh memberi kesan cantik yang awal. Tapi ia menyebabkan kulit kita rosak. Kulit muka ada lah aset yang utama kita dan perlu dijaga untuk menjadi lebih sihat. Jika kulit kita sihat ia akan cantik yang berkekalan.

Kesan berpanjangan produk peeling

Produk peeling akan mempunyai kesan ke atas muka kita selamanya sekiranya kita tidak merawatnya walaupun kita sudah tidak menggunakan produk peeling itu lagi. Sekiranya kulit kita sudah rosak dengan produk peeling ini, apa jua yang kita guna selepas itu walaupun ia organik sukar untuk mendapatkan kesan yang maksimum. Oleh itu kita perlu memberi ruang untuk kulit kita kembali sihat dan merawatnya semula.

Cara memilih produk yang sesuai untuk kulit muka


produk peeling

Untuk cantik yang berkekalan kita perlulah mencari produk yang sihatkan kulit serta menampakkan kita lebih neautral beauty. Elakkan produk yang boleh menghakis. Sebaiknya carilah produk yang berunsurkan organik kerana ia lebih terjamin dari bahan kimia dan merosakkan kulit muka. 

Anda juga boleh mendapatkan produk penjagaan muka yang mempunyai reseach & development. Ini penting kerana, produk-produk yang kita gunakan perlulah di buat ujikaji dahulu sebelum digunakan keatas orang lain. Bila telah banyak di uji kaji sudah pasti produk ini tidak membahayakan pada diri kita dan selamat. 

Mary Kay merupakan salah satu produk organik yang mempunyai research dan development. Ia juga telah lama digunakan bukan sahaja di Malaysia malah ia diiktiraf sebagai international produk yang berkualiti. Selain itu dengan Mary kay anda boleh dapat khidmat nasihat berterusan dari beauty consutant pada bila-bila masa. Malahan produknya mempunyak 3 bulan warranty jika anda mempunyai apa-apa masalah. Jika company boleh bagi warranty, ini bermaksud produk ini betul-betul berkualiti.

Seandainya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Mary Kay, boleh menghubungi no seperti di bawah atau klik klink wasap



No comments:

Post a Comment