Sunday 15 July 2018

Sunblock Mary Kay

kelebihan Sunblock Mary Kay

sun block mary kay



Selalunya jika kita hendak keluar rumah dengan cuaca yang panas sudah pasti akan risau akan jadi gelap. Pasti kita akan menggunakan sunblock untuk menghalang dari kulit kita terkena sinaran UV yang boleh menggelapkan kulit kita.

Begitu juga saya. Hari ini saya ada mengahdirkan diri ke open house terbuka di tepi padang di taman rumah saya. Program rumah terbuka itu di lakukan pada waktu tengah hari. Sudah pastilah dengan cuaca yang panas hari ini memerlukan sunblock untuk saya melindungi kulit saya yang mudah gelap ini. 

Sebelum saya amat takut untuk menggunakan sunblock. Ini kerana kebanyakan sunblock akan membuatkan kulit saya akan menjadi gatal dan berminyak apabila terlalu panas. Selain itu ia akan menyebabkan muka saya bercapuk. 

pada mulanya kawan saya mencadangkan menggunakan sunblock mary kay, saya pun ragu-ragu. Bertalu-talu soalan saya tanya. Yelah kalau kita nak beli sesuatu sudah pasti kita nak barang tu betul-betul menepati citarasa kitakan. Tapi kalau saya tak menggunakan sunblock nanti sudah pasti kulit saya akan sunburn. 

Disebabkan mary kay adalah salah satu produk yang mempunyai penyelidikan dalam produknya dan antara yang diiktiraf saya memberanikan untuk mencuba sunblock mary kay

Ternyata pilihan saya amat menepati citarasa saya. Bila saya gunakan ia membuatkan saya tidak merasai seperti menggunakan apa-apa sunblock. 

Antara kelebihan menggunakan sunblock Mary Kay
  • Ia rasa lebih ringan dan tidak terasa tebal apabila digunakan
  • Ia tidak rasa melekit atau berminyak walaupun di bawah panas terik
  • Bila digunakan ia cepat menyerap di dalam kulit
  • Bila digunakan bersama bedak ia tidak nampak bercapuk atau pun lebih tepat kalau saya merasai kulit muka saya seperti kelabu
  • Tidak ada rasa gatal-gatal selepas menggunakannya
  • Melindungi kulit kita dari sinaran UVA/UVB
  • Ada fungsi anti-aging dan dan mampu mengekalkan kelembapan kulit
  • Ada perlindungan anti jeragat dan kulit kusam
  • Ada vitamin E.
  • Mempunyai SPF 35 yang sesuai untuk kulit orang asia dan sesuai untuk digunakan setiap hari
sunblock mary kay
                                    
Seronok bila dapat melindungi kulit kita dari sinaran matahari. Ia akan dapat menajga kulit kita dari lebih bermasalah. 

Setiap kita yang ingin keluar di waktu siang amatlah digalakkan untuk menggunakan sunblock atau ia juga di panggil sun protector. Ini akan dapat mengelakkan kulit kita dari lebih banyak masalah dan sukar untuk dipulihkan.

Jika anda berminat untuk dapatkan sunblock mary kay, saya sedia untuk membantu. Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai marykay juga saya sedia membantu. Anda boleh menghubungi saya seperti nombor dibawah.



No comments:

Post a Comment